نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرمانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorطاهری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorایران دوست, خدیجهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:36:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:36:46Z
dc.date.available1399-07-09T12:36:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:36:46Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-22en_US
dc.date.submitted1394-10-01fa_IR
dc.identifier.citationفرمانی, علی, طاهری, مرتضی, ایران دوست, خدیجه. (1395). مقایسۀ هوش معنوی دانش‌آموزان ورزشکار نخبه و عادی با غیرورزشکار مقطع متوسطه. فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 12(45), 213-231. doi: 10.22081/jare.2016.22303fa_IR
dc.identifier.issn2251-7898
dc.identifier.issn2676-6760
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22081/jare.2016.22303
dc.identifier.urihttp://akhlagh.morsalat.ir/article_22303.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/424930
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسهٔ هوش معنوی میان دانش‌آموزان ورزشکار نخبه و عادی با غیرورزشکار پسر سطح متوسطه در استان قزوین صورت گرفت. روش مطالعه در این پژوهش از نوع مطالعات علّیِ پس از وقوع است. جامعهٔ آماری نیز تمامی دانش‌آموزان پسر سطح متوسطه در استان قزوین هستند. بدین منظور، 90 نفر، 30 ورزشکار نخبه و 30 ورزشکار عادی و 30 غیرورزشکار، از 1645 دانش‌آموز پایهٔ اول و دوم و سوم انتخاب شدند که همگی در سال تحصیلی 1393تا 1394 مشغول به‌تحصیل بودند. ورزشکاران عادی و غیرورزشکار به‌روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و ورزشکاران نخبه ازطریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. همچنین، برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامهٔ استاندارد هوش معنوی استفاده شد. نتایج این پژوهش با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و روش‌های آماری تحلیل واریانس یک‌راهه و آزمون کروسکال والیس گروه‌های مستقل به‌دست آمد. نتایج نشان داد که بین هوش معنوی دانش‌آموزان ورزشکار نخبه و ورزشکار عادی و غیرورزشکار مقطع متوسطه تفاوت معناداری وجود دارد (05/0≥p). همچنین، تفاوت معناداری بین خرده‌مقیاس‌های هوش معنوی مشتمل بر درک و ارتباط با سرچشمهٔ هستی و زندگی معنوی با اتکا به هستهٔ درونی در سه گروه دانش‌آموزان غیرورزشکار و ورزشکار نخبه و ورزشکار عادی وجود داشت (05/0≥p). درمجموع، این پژوهش نشان داد، هوش معنوی و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان ورزشکار نخبه از ورزشکاران عادی و دانش‌آموزان غیرورزشکار بهتر است که این نتیجه تأییدی بر تأثیر فعالیت بدنی و قهرمانی بر هوش معنوی است.fa_IR
dc.format.extent470
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاقfa_IR
dc.relation.ispartofAkhlagh Religious Extension Quarterlyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22081/jare.2016.22303
dc.subjectهوش معنویfa_IR
dc.subjectورزشکارfa_IR
dc.subjectنخبهfa_IR
dc.subjectسرچشمهٔ هستیfa_IR
dc.titleمقایسۀ هوش معنوی دانش‌آموزان ورزشکار نخبه و عادی با غیرورزشکار مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد کرجfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue45
dc.citation.spage213
dc.citation.epage231


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد