چیستی، چرایی و چگونگی تربیت اجتماعی بزرگسالان در خانواده(فرزندپروری)
(ندگان)پدیدآور
ساجدی, دکتر ابوالفضلکوشا, غلامحیدرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تربیت اجتماعی بزرگسال» به عنوان یک مسئله هنجاری فرایندی است که از خلال آن بزرگسال نقشهای جدید اجتماعی را «بازدرونی سازی» نموده و نقشها و موقعیتهای ناسازگار را در جهت تعالی و رسیدن به کمال مطلوب سازگار میسازد. ناقص بودن تربیت پیشین، کمال طلبی دائمی افراد، تاثیر گرایشهای درونی بر رفتارها و کنشهای اجتماعی و جدید بودن و ناسازگاری نقشهای اجتماعی مسائلی اند که ضرورت و چرایی تربیت اجتماعی بزرگسال را توجیه میکنند. در منابع دینی روشهای چند برای تربیت اجتماعی بزرگسال در محیط خانواده در نظر گرفته شده است که عبرتدهی (یادآوری تاریخ و جریانهای گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن)، انذار (ترساندن از بلایا، حساب و کتاب قیامت و مجازاتهای رسمی و غیر رسمی اجتماعی) و وصیت (فراخواندن اعضای خانواده به پایبندی به ارزشهای اجتماعی، آداب همزیستی و تعاون و همکاری) از جمله آنها است.
کلید واژگان
تربیت اجتماعیتربیت بزرگسال
تربیت اجتماعی بزرگسال
تربیتخانوادگی
تربیت دینی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهانشاپا
2251-78982676-6760




