دوره 14, شماره 29
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل مفهوم «دعوت مأذون» در تبلیغ آموزههای دینی، براساس دو ویژگی حق و صدق
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان, 2018-05-22)خداوند در آیۀ 46 سورۀ احزاب، یکی از پنج هدف رسالت پیامبر اکرم9را «دعوت به خداوند به اِذن وی» میشمرد. مفسّران در بیان معنای «اِذن» در این آیه سخنان گوناگونی گفتهاند. بسیاری (مانند طبری) اِذن را بهمعنای «فرمان» دانستهاند. ...
-
مسائل اخلاقی مبلّغان با تأکید بر مبلّغان مستقر
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان, 2018-05-22)تبلیغ دینی، بهمعنای دعوت عالمانه، خالصانه و روشمند مردم بهسوی خداوند و پیامهای او و قراردادن مردم در مدار تقرّب به حق تعالی، بهترین عمل از نگاه قرآن است. مبلّغان دینی باید در ویژگیهای اعتقادی، اخلاقی و رفتاری، پیامبرگونه ...
-
نقش ابعاد اخلاقی در بهسازی تبلیغ
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان, 2018-05-22)تبلیغ دین و هدایت مردم به ارزشهای الهی، از اصول رسالت و سنّت پیامبران و جوهرۀ ادیان توحیدی و از شاخصههای مهم دینداری پیروان انبیا بهشمار میآید. برای بهسازی انجام این وظیفۀ الهی شایسته است تبلیغ در حوزههای مختلفی همچون ...
-
مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان, 2018-05-22)این پژوهش با اهدافی چون ارتقای سطح کیفی تبلیغ، آشنایی مبلّغ با دشواریهای اخلاقی تبلیغ دین و راههای برونرفت از آن انجام شده است. بعضی از مهمترین این دشواریها، تبلیغ برای جنس مخالف، تبلیغ در مناطق سُنَینشین و تبلیغ در ...
-
چکیده و فهرست انگلیسی
(دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهان, 2018-05-22)The Preaching Method of Prophet Ibrahim (AS) (With emphasis on verse 125 of Surah Nah) Mohammad Hussein Shirafakan*,Fatemeh Sahebian** Abstract The Almighty God ...



