| dc.contributor.author | پازکی فرد, شهلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرعابدینی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خراسانی, منوچهر | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشمی نسب, رویا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:28:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:28:25Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:28:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:28:25Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-10-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-07-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پازکی فرد, شهلا, میرعابدینی, مجتبی, خراسانی, منوچهر, هاشمی نسب, رویا. (1392). بررسی اثر نوع افزودنی و پرکننده بر برخی خواص پوشش های ترافیکی آب پایه نانوکامپوزیتی. مواد پیشرفته و پوشش های نوین, 2(7), 445-454. doi: /amnc.2012.2.7.1 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-1356 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org//amnc.2012.2.7.1 | |
| dc.identifier.uri | http://amnc.aut.ac.ir/article_75182.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/422712 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق، اثر اجزای مختلف فرمولاسیون یک نوع پوشش اکریلیکی ترافیکی آب پایه، بر برخی از ویژگیهای اجرایی مهم مانند، زمان خشک شدن ترافیکی، گرانروی و ثبات سایشی بررسی شد. برای این منظور، نمونه های متعددی از پوشش حاوی مقادیر وزنی مختلف از دو نوع کربنات کلسیم (با اندازه ذرات متوسط ۵/ ۵ (5SW) و6/22SW) ) میکرومتر) نانو ذرات سیلیکا، دیسپرس کننده و غلظت دهنده ی آمینی تهیه گردید. در بررسی خواص پوشش، زمان خشک شدن ترافیکی بر اساس استاندارد 711ASTM D گرانروی با استفاده از دستگاه ویسکومتر چرخشی بروکفیلد، مقاومت حلالی بر اساس استاندارد 471ASTM D فاکتور روشنایی توسط رفلکتومتر ۴۵۰۰ و ثبات سایشی نیز بر اساس استاندارد 4060ASTM D تعیین گردیدند. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که با استفاده از مواد افزودنی آمینی (دیسپرس کننده و غلظت دهنده نسبت ترکیبی ۷۵ : ۲۵ از دو نوع کربنات کلسیم 2SW : 5SW و همچنین نانو ذرات سیلیکا (به میزان ٪۱ وزنی) در فرمول بندی، پوشش ترافیکی آب پایه، می توان با حفظ ویسکوزیته ی مناسب پوشش مایع جهت اجرا (۲۳۰۰ سانتی پواز)، فاکتور روشنایی بیش از ۸۰٪، مقاومته حلالی و ثبات سایشی قابل قبول زمان خشک شدن ترافیکی را تا ۲۵ دقیقه کاهش داد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن علمی رنگ ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مواد پیشرفته و پوشش های نوین | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Advanced Materials and New Coatings | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org//amnc.2012.2.7.1 | |
| dc.subject | پوشش ترافیکی | fa_IR |
| dc.subject | آب پایه | fa_IR |
| dc.subject | آکریلیک | fa_IR |
| dc.subject | نانوذرات سیلیکا | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثر نوع افزودنی و پرکننده بر برخی خواص پوشش های ترافیکی آب پایه نانوکامپوزیتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه رنگ، رزین و روکش های سطح، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه رنگ، رزین و روکش های سطح، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده رنگ و پلیمر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه رنگ، رزین و روکش های سطح، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 7 | |
| dc.citation.spage | 445 | |
| dc.citation.epage | 454 | |