سیاست بهمثابه وفاداری تأملی در اصول برندسازی سیاسی
(ندگان)پدیدآور
مقیمی, شرویننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
حوزهی مطالعاتی موسوم به بازاریابی سیاسی و نیز یکی از مهمترین شعبههای آن یعنی برندسازی سیاسی، علیرغم بسط روزافزونی که در سطوح آکادمیک بینالمللی، به ویژه طی دههی گذشته پیدا کرده است، در ایران چندان شناخته شده نیست. در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا از برخی جنبههای اساسی، ماهیت این حوزهی مطالعاتی را با تاکید بر مقولهی موسوم به برندسازی سیاسی مورد ملاحظه قرار دهیم. مدعای اصلی ما در این مقاله این است که انتقاداتی مطرحشده در مورد دیسیپلین بازاریابی سیاسی، ناشی از عدمدرک صحیح نسبت به ماهیت پیوندی است که میان دانش بازاریابی و دانش سیاست رخ نموده است. به نظر میرسد که فهم «امر سیاسی» به عنوان «برند»، و نه به عنوان «محصول» یا «کالا»، میتواند زمینهی مناسبی برای فهم ماهیت پیوند میان دانش بازاریابی و دانش سیاسی قلمداد گردد. فهم پیوند میان دانش بازاریابی و دانش سیاست با التفات به مقولهی بنیادین «برند»، مستلزم درکی تاریخی و معرفتی به صورت توامان است. درک تاریخی از تحول در دموکراسیهای مدرن و درک معرفتیِ استلزامات منطقیِ شیوههای دموکراتیک حکومت.
کلید واژگان
بازاریابی سیاسیبرندسازی سیاسی
وفاداری
محصول
دموکراسی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01




