• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Interplay of Emotional Intelligence, EFL Students’ Gender, and their Writing Performance: A Correlational Study of Iranian University Students

    (ندگان)پدیدآور
    Estaji, MasoomehShahmoradi, Yalda
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    739.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study was an attempt to examine the relationship between EFL students' EI, their gender, and writing performance. To this end, 30 female and 27 male English B.A. students, studying at Allameh Tabataba'i University, participated in this study. After checking the homogeneity of the participants through a TOEFL test, Bar-On EQ-i questionnaire (Bar-On, 1997) was administered in order to measure the participants' emotional intelligence. Besides, their writing performance was measured by their writing course final grades. Three Pearson product moment correlation coefficients and a Multivariate Analysis of Variance (MANOVA) were run to analyze the relationships and interactions among the variables of emotional intelligence, gender, and writing performance. The findings revealed that there was a positive relationship between the participants' EI and their writing performance. Furthermore, the female participants had a higher emotional intelligence compared to the male participants. However, no difference was found between the male and female participants' writing performance. The obtained results of this study have had several implications in the fields of English teaching, language testing, and syllabus design and materials development. چکیده: این تحقیق به منظور بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی، جنسیت، و مهارت نگارش آنها انجام شده است. بدین منظور، 30 دانشجوی زن  و ٢٧ دانشجوی مرد مقطع کارشناسی ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی در این تحقیق شرکت کردند. پس از بررسی تجانس شرکت کنندگان با استفاده از آزمون تافل، پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن به منظور اندازه گیری هوش هیجانی شرکت کنندگان استفاده شد. سپس، مهارت نگارش آنها توسط نمرات پایانی واحد درسی نگارش آنان سنجیده شد. به منظور تحلیل روابط و کنش های موجود بین متغیرهای جنسیت، هوش هیجانی، و مهارت نگارش از سه ضریب همبستگی پیرسون و یک مقیاس مستقل منووا (تحلیل چند متغیره واریانس) استفاده شد. نتایج تجزیه تحلیل داده ها نشان دادند که رابطه ی آماری مثبتی بین هوش هیجانی شرکت کنندگان و مهارت نگارش آنها وجود داشت. علاوه بر این، شرکت کنندگانزن نسبت به شرکت کنندگان مرد  از هوش هیجانی بالاتری برخوردار بودند. با این وجود، هیچ تفاوتی بین مهارت نگارش شرکت کنندگان زن و مرد  وجود نداشته است. نتایج به دست آمده از این تحقیق کاربردهای مختلفی در زمینه های آموزش زبان انگلیسی، آزمون سازی زبان انگلیسی، و برنامه ریزی و تهیه متون آموزشی دارد.کلید واژه ها: پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن، دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، هوش هیجانی، جنسیت، عملکرد نگارش
    کلید واژگان
    Bar-On EQ-i Questionnaire
    EFL Students
    Emotional Intelligence
    gender
    Writing Performance
    Writing

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-07-01
    1395-04-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    5th floor, Department of English Language, Faculty of Foreign Languages, South Allameh St, Modiriat Fly-over, Chamran Highway, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran
    Allameh Tabataba'i University

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2016.20425
    http://are.ui.ac.ir/article_20425.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418556

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب