• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Podcasts on English Vocabulary Development in a Blended Educational Model

    (ندگان)پدیدآور
    Mashhadi, AmirHayati, َA. MajidJalilifar, Alireza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    993.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This experimental study attempts to see whether incorporating supplemental podcasts into the blended module of second language (L2) vocabulary teaching and learning leads to better learning outcomes in comparison with other common teaching and learning methods as self-study and conventional. To that end, undergraduate students from Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences were summoned up via an announcement to take part in the study. Volunteers were homogenized via Vocabulary Levels Test (VLT) and were then randomly divided into three groups to learn English vocabulary items via three different scenarios during 32 sessions. The collected data from the participants' answers to the attitude questionnaire and interview as well as the data from assessing their performance throughout the course were analyzed both descriptively and inferentially. The analysis of the data revealed that the podcast-mediated blended L2 learning scenario appeared as the most successful scenario in L2 vocabulary learning. Consequently, it could be concluded that providing miscellaneous practicing opportunities for students would facilitate learning process and contribute to learning improvement.   Persian Abstract: در این پژوهش تجربی، با پیوند پادپخش‌های آموزشی به شیوه‌ی یادگیری ترکیبی واژگان انگلیسی، تأثیر این شیوه با سایر شیوه‌های رایج آموزشی همچون سنتی و خود‌خوان مورد قیاس قرار گرفت. به این منظور، دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز طی یک فراخوان جهت شرکت در آزمون تعیین سطح واژگان و همگون‌سازی دعوت شدند. در نتیجه 132 دانشجو به‌عنوان شرکت کننده انتخاب شدند تا واژگان انگلیسی را طی 32 جلسه و به شیوه‌های خودخوان، سنتی و ترکیبی مبتنی بر پادپخش فراگیرند. داده‌های گردآوری شده از پاسخ شرکت کنندگان به پرسشنامه‌ی نگرش، عمل‌کرد و نیز پاسخ‌های آن‌ها به مصاحبه پایانی، به شیوه‌های توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از اثر‌بخش بودن شیوه‌ی یادگیری ترکیبی مبتنی بر پادپخش در ارتقای دانش واژگان انگلیسی شرکت کنندگان بود. از این‌رو، می‌توان گفت شیوه‌های یادگیری به‌کمک فناوری از جمله یادگیری ترکیبی مبتنی بر پادپخش با فراهم نمودن محیط‌های متنوع یادگیری و تمرین نقش به‌سزایی در ارتقای دانش واژگان انگلیسی فراگیران ایفا می‌کند. واژگان کلیدی: شیوه‌ ی یادگیری، واژگان انگلیسی، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، پادپخش
    کلید واژگان
    Learning scenarios
    L2 vocabulary
    Learning Management System
    podcast
    Appliesd Lingustics
    Teaching

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-07-01
    1395-04-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    PhD Candidate of Applied Linguistics, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
    Professor of Linguistics, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran
    Professor of Applied Linguistics, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2016.20423
    http://are.ui.ac.ir/article_20423.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب