• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 7, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 7, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sociocultural Identity in TEFL Textbooks: A Systemic Functional ‎Analysis

    (ندگان)پدیدآور
    Rashidi, Nasserzolfaghari, fatemeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    697.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed at investigating shades of identity in TEFL textbooks. Most identity studies have focused on authors as knowledge producers. They have neglected authors' roles in constructing identity. Further, few scholars have considered disciplinary specific textbooks in their analyses of identity. Trying to bridge these gaps, we applied Halliday's Systemic Functional Linguistics to investigate identity through the lens of sociocultural theory. The study corpus consisted of nine commonly used textbooks on language testing, language teaching, and linguistics in Iranian EFL context. The textual analysis revealed various levels of self and other-regulation mediated by interpersonal, textual, and ideational metafunctions. These findings suggested that studying their disciplinary specific texts, students of TEFL may develop not only their academic knowledge but also their ideological positions and academic voices.
    کلید واژگان
    Sociocultural Theory
    Systemic Functional Linguistics
    Meaning Making
    Ideological ‎Identity
    Teaching

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-07-01
    1397-04-10
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Shiraz University
    Shiraz University

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2018.101749.1050
    http://are.ui.ac.ir/article_22983.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418515

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب