• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 4, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EFL learners’ motivational beliefs and their use of learning strategies

    (ندگان)پدیدآور
    Rezaee, Abbas AliKaivanpanah, ShivaNajibi, Sedigheh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    815.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The  present  study  attempted  to  examine  the  relationship  between  English  as  a  Foreign Language  (EFL)  learners' motivational beliefs and their use of learning strategies. The three components  of  motivation,  i.e.  expectancy  component,  value  component  and  affective component,  were  examined  in  relation  to  metacognitive,  cognitive  and  effort  management strategies.  Two hundred and fifty seven EFL learners representing different proficiency levels completed the Persian version of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), which consisted of motivation scale and learning strategies scale. The analysis of the effect of proficiency level on motivational beliefs showed a significant effect of proficiency level on test anxiety and extrinsic goal orientation, suggesting that less proficient learners were significantly more anxious and more extrinsically oriented compared to advanced learners of English. It was also  found  that  self-efficacy,  control  of  learning  beliefs,  intrinsic  goal  orientation  and  task value could account for 70% of variations in self-regulated learning (SRL) strategies. Based on the  findings  of  this  study,  several  suggestions  are  made  to  aid  instructors  in  creating  a  non-product-oriented  approach  to  learning,  which  promotes  foreign  language  learners'  learning outcomes.
    کلید واژگان
    Self-regulated learning (SRL)
    motivational beliefs
    learning strategies
    Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)
    Teaching

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-02-01
    1393-11-12
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    University of Tehran, Iran
    University of Tehran, Iran
    Faculty Member, Columbia College,Fairfax, Virginia, USA

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2015.15496
    http://are.ui.ac.ir/article_15496.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418453

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب