• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 3, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of reading purpose on incidental vocabulary learning and retention among elementary Iranian learners of English

    (ندگان)پدیدآور
    Eghtesadi, Ahmad RezaMomeni, Sakine
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    549.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study, situated in an EFL context, aimed at discovering the ways purposes behind reading activities  influence  vocabulary  knowledge  gain  and  retrieval.  Seventy  five  elementary  learners of  English  were  randomly  assigned  to  three  groups  of  ‘free  reading',  ‘reading  comprehension' and ‘reading to summarize'. A modified text was administered to all the three groups. The data in  both  immediate  and  delayed  post-test  revealed  that  both  vocabulary  learning  and  retention were  greatly  influenced  by  the  purposeful  reading  activity.  The  Scheffe  post-hoc  test  revealed that  the  mean  scores  of  the  ‘summarizing'  and  ‘reading  comprehension'  groups  were significantly  different  from  the  mean  score  of  the  ‘free  reading'  group.  But  the  results  did  not indicate  any  significant  differences  between  the  mean  scores  of  the  two  groups  of ‘summarizing'  and  ‘reading  comprehension'.  However  the  strength  of  association  for  the immediate  post-test  and  the  delayed  one  showed  that  a  large  part  of  the  variance  between  the three groups could be explained by the reading purpose.
    کلید واژگان
    Vocabulary Learning
    conditions
    extensive reading
    EFL
    Appliesd Lingustics
    Language Skills

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-01-01
    1392-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Abbaszadegan Institute for Educational Research, Mashhad, Iran
    Hakim Sabzevari University, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2014.15477
    http://are.ui.ac.ir/article_15477.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418440

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب