• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effects of Curriculum-Based Measurement on EFL learners' achievements in grammar and reading

    (ندگان)پدیدآور
    Tavakoli, MansoorAtefi Boroujeni, Samira
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    430.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The purpose of this study was to examine the effect of using Curriculum-Based Measurement (CBM) on the learners' achievement in L2 grammar and reading in an EFL context and to further  investigate  whether  the  students'  classroom  performances  would  predict  their  final exam  results.  To  conduct  this  study,  two  classes,  each  containing  30  female  students,  were selected  among  the  existing  1st  grade  high  school  classes  in  a  high  school.  Prior  to  the treatment, all participants were given both reading and grammar tests so as to make sure of any initial differences among them. CBM was randomly implemented in one of these classes (as an experimental  group)  once  a  week  over  a  12-week  period  to  monitor  their  progress  in  reading and  grammar.  At  the  end  of  the  treatment,  all  participants  took  the  achievement  test.  The results of two independent-samples t-tests indicated that CBM significantly improved students' L2  reading  and  grammar  achievement  during  the  term.  Also,  the  results  of  two  linear correlations revealed that CBM outcomes during a semester significantly predicted final exam results.
    کلید واژگان
    Curriculum-Based Measurement
    Formative Assessment
    summative assessment
    reading achievement
    grammar achievement
    Teaching
    Testing

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-09-01
    1391-06-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    University of Isfahan, Iran
    University of Isfahan, Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2012.15457
    http://are.ui.ac.ir/article_15457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418416

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب