• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bringing Classroom-Based Assessment into the EFL classroom

    (ندگان)پدیدآور
    Finch, Andrew
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    282.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This  paper  describes  how  English  as  a  Foreign  Language  (EFL)  teachers  can  bring  reliable, valid, user-friendly assessment into their classrooms, and thus improve the quality of learning that  occurs  there.  Based  on  the  experience  of  the  author  as  a  an  EFL  teacher  and  teacher-trainer, it is suggested that the promotion and development of autonomy, intrinsic motivation, and  self-esteem  that  takes  place  in  a  Classroom-Based  Assessment  (CBA)  environment facilitates  an  holistic  approach  to  language  learning  and  prepares  the  students  for  the  high-stakes  tests  that  often  determine  their  motivation  for  learning  English.  Rather  than  relying  on the  memorization  of  language  code,  form,  lexis,  and  prepared  answers,  students  who  have learned  in  a  CBA  environment  are  able  to  self-assess,  peer-assess,  build  portfolios,  and  edit their  own  work.  Not  only  does  this  reduce  the  assessment  burden  on  the  teacher,  but  it  also develops the skills of problem-solving, critical thinking, and summarization in the students, in addition  to  a  heightened  awareness  of  the  language-learning  process.  By  learning  how  to  set goals,  assess  their  achievements,  and  reflect  on  their  future  learning  needs,  students  become more  efficient  language  learners.  While  acknowledging  the  place  of  standardized,  summative tests  in  contemporary  society,  it  is  suggested  that  CBA  in  the  EFL  classroom  can  enhance long-term  learning  and  consequently  enable  and  empower  students  to  prepare  for  their  future learning needs.
    کلید واژگان
    EFL
    Classroom-Based Assessment (CBA)
    long-term learning
    empowerment
    holistic language learning
    Teaching
    Testing

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-01-01
    1390-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Kyungpook National University, Republic of Korea

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2012.15447
    http://are.ui.ac.ir/article_15447.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418406

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب