• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Crossing the threshold of Iranian TEFL

    (ندگان)پدیدآور
    Pishghadam, RezaZabihi, Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    204.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Teaching  English  in  an  Iranian  and  Islamic  culture  poses  complex  questions  for  both  teachers and learners. In this paper, the authors intend to shed light on what it means to teach English as a  foreign  language  (TEFL)  in  an  Islamic-Iranian  context.  Having  reviewed  the  colonial  and postmodern views of English language teaching, the authors took a look beyond the current state of TEFL in Iran, which is marked by its continuing global tendency, and into the future with an emphasis  on  the  importance  of  including  the  local  specificities  of  the  Iranian  culture  and religion.  The  status  of  the  TEFL  in  Iran  and  the  direction  it  should  take  in  the  future  are accompanied  by  offering  some  solutions  to  inherent  problems.  Iranian  TEFL  is  introduced  as the successful assertion of Iranian  local culture against the  cultural and ideological domination of  the  West,  which  can  be  an  antidote  to  the  harshness  of  all  marginalizations  Iranians  have suffered for centuries.
    کلید واژگان
    globalization
    Colonialism
    postcolonialism
    linguistic imperialism
    postmodernism
    Localization
    Iranian TEFL
    Teaching

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-01-01
    1390-10-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Ferdowsi University of Mashhad, Islamic Republic of Iran
    University of Isfahan, Islamic Republic of Iran

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2012.15446
    http://are.ui.ac.ir/article_15446.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418405

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب