نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی, بهادرfa_IR
dc.contributor.authorقلعه‌نویی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorفاضلی, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:14:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:14:19Z
dc.date.available1399-07-09T12:14:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:14:19Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-03en_US
dc.date.submitted1394-11-14fa_IR
dc.identifier.citationزمانی, بهادر, قلعه‌نویی, محمود, فاضلی, پریسا. (1397). ارزیابی عمومیت مراکز خرید معاصر، مورد مطالعاتی: مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان. معماری و شهرسازی آرمان شهر, 11(23), 185-196.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5079
dc.identifier.issn2538-2365
dc.identifier.urihttp://www.armanshahrjournal.com/article_69637.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418037
dc.description.abstractیکی از مصادیق جهانی شدن در شهرها، دگردیسی در نیروها و عوامل مؤثر بر شکل‌گیری فضاهای عمومی شهری است. در سال‌های اخیر، نیروی اقتصاد با به خدمت گرفتن نیروی فناوری، قدرت خود را در قالب معماری و طراحی فضاهای جدید در ساخت شهر نشان می‌دهد. نتیجه این امر ظهور فضاهای شبه عمومی و یکنواخت در شهرها، با هدف سوددهی اقتصادی و ایجاد محیط‌های امن و جذاب برای سرمایه گذاران و کارگزاران است. مراکز خرید معاصر، نمودی از این فضاهای نوظهور هستند که مطابق با ایدئولوژی مصرف جهانی در حال جایگزینی با فضاهای عمومی شهرها و مراکز خرید سنتی (بازارها) هستند. این در حالی است که از دیدگاه صاحب نظرانی نظیر اوژه، این فضاها به سبب ارائه نوع و نحوه خدمات مشابه و تجربه همسان در استفاده از فضا، قابلیت انباشتگی خاطرات و تاریخی و واقعی جلوه‌دادن آن‌ها را ندارند و از این‌رو نمی‌توانند به‌عنوان فضای مدنی و عمومی در نظر گرفته شوند. سنجش میزان عمومیت فضا در این مراکز هدف این پژوهش است. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی، میزان عمومیت فضا در نمونه موردی،  مرکز خرید شهر اصفهان، براساس معیارهای برگرفته از مدل ستاره‌ای که شامل مؤلفه‌های مدیریتی و طراحی محور (مالکیت، کنترل، مدنیت، پیکره‌بندی فضایی و پویایی و تحرک) است، مورد سنجش قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد میانگین عمومیت در مجموعه سیتی سنتر پایین است که دلیل آن را می‌توان در رویکردهای مدیریتی در مجموعه، کنترل بیش از اندازه از مرکز و محل قرارگیری آن جستجو کرد.fa_IR
dc.format.extent1054
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدکتر مصطفی بهزادفرfa_IR
dc.publisherDr. Mostafa Behzadfaren_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی آرمان شهرfa_IR
dc.relation.ispartofArmanshahr Architecture & Urban Developmenten_US
dc.subjectخصوصی‌سازیfa_IR
dc.subjectعمومیت فضاfa_IR
dc.subjectمراکز خرید معاصرfa_IR
dc.subjectمجموعه سیتی‌سنتر اصفهانfa_IR
dc.titleارزیابی عمومیت مراکز خرید معاصر، مورد مطالعاتی: مجموعه سیتی‌سنتر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار شهرسازی، دانشکده معماری شهرسازی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار شهرسازی، دانشکده معماری شهرسازی، دانشگاه هنر اصفهان،اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد طراحی شهری، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue23
dc.citation.spage185
dc.citation.epage196


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد