نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاردان, عاطفهfa_IR
dc.contributor.authorحجت, عیسیfa_IR
dc.contributor.authorشفایی, مینوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:14:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:14:04Z
dc.date.available1399-07-09T12:14:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:14:04Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-07-27en_US
dc.date.submitted1392-05-05fa_IR
dc.identifier.citationکاردان, عاطفه, حجت, عیسی, شفایی, مینو. (1396). رهیافت های ارتقاء خلاقیت کودک در طراحی خانه. معماری و شهرسازی آرمان شهر, 10(19), 55-67.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5079
dc.identifier.issn2538-2365
dc.identifier.urihttp://www.armanshahrjournal.com/article_50440.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417959
dc.description.abstractاز مهم ترین نیازهای هر جامعه، تعلیم و تربیت افرادی است که با اتکا به نیروی اراده و تعقل خویش، خلاقانه بیندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای دیگران، خود مولد دانش، فناوری و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل در عصر دانایی باشند. یکی از ویژگی های انسان که پرورش آن می تواند در پیشرفت فرد در جامعه مؤثر باشد، خلاقیت است.<br />از آن جا که بهترین زمان برای تربیت و شکوفا کردن استعدادها دوره کودکی است، چگونگی رشد و پرورش نیروی خلاقیت در کودکان به عنوان یک نیاز بشری در تمام ابعاد زندگی آینده آنان مطرح است. بسیاری از نظریه های مربوط به خلاقیت، بر رابطه کودک و خانواده تأکید دارند. از آنجا که بستر رابطه کودک با افراد خانواده در خانه اتفاق می افتد، این مقاله برآن است تا به ارائه رهیافت هایی در طراحی خانه جهت ارتقاء خلاقیت کودکان بپردازد. روش تحقیق کمی- کیفی بوده است و از روش های مستقیم از جمله مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه از 40 کودک در بازه سنی 3 تا 12 سال در اصفهان  و روش های غیرمستقیم جمع آوری اطلاعات از جمله مطالعات کتابخانه ای استفاده شده است. همچنین شیوه تجزیه و تحلیل، توصیفی- تحلیلی است. براساس پژوهش انجام شده عوامل متعددی بر ارتقأ خلاقیت کودکان تأثیرگذار است. در میان این عوامل، خیال پردازی، کنجکاوی، بازی و مشارکت انتخاب شده که تأثیر آن ها در ارتقاء خلاقیت کودکان به تفصیل بیان می شود. یافته های تحقیق بیان م یدارد ارتباط فضاهای بسته با طبیعت، طراحی فضاهای گردهم آورنده و طراحی کنج در خانه می تواند در جهت ارتقاء عوامل مؤثر در خلاقیت و در نتیجه پرورش خلاقیت مؤثر باشد.fa_IR
dc.format.extent752
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدکتر مصطفی بهزادفرfa_IR
dc.publisherDr. Mostafa Behzadfaren_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی آرمان شهرfa_IR
dc.relation.ispartofArmanshahr Architecture & Urban Developmenten_US
dc.subjectطراحی خانهfa_IR
dc.subjectارتقاء خلاقیتfa_IR
dc.subjectخلاقیت کودکfa_IR
dc.titleرهیافت های ارتقاء خلاقیت کودک در طراحی خانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی )مربی(، دانشکده معماری و شهرسازی، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار معماری، دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue19
dc.citation.spage55
dc.citation.epage67


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد