نقش ارتباطات غیر کلامی مدرسین واحد تربیت بدنی دانشگاه بر پاسخ های هیجانی و رضایتمندی دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
صالحی مقدم, فرزانهساعت چیان, وحیداصفهانی, مهدیعزیزی, بهادرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ارتباطات غیرکلامی مدرسین تربیت بدنی دانشگاه بر پاسخ های هیجانی و رضایت مندی دانشجویان می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی بود که داده های آن به صورت میدانی جمع آوری گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان شرکت کننده در کلاس های واحد تربیت بدنی عمومی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) بود که بر اساس جدول مورگان 105 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. بمنظور گردآوری داده ها از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳـﺘﺎﻧﺪارد (جانگ و یوون، 2011) استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین ارتباطات غیرکلامی و تمامی مؤلفه های آن با رضایت مندی دانشجویان ارتباط معناداری وجود دارد (822/0=r). همچنین مؤلفه های ارتباطات غیرکلامی توانایی پیش بینی 46 درصد از پاسخ های هیجانی مثبت و 16 درصد از پاسخ های هیجانی منفی را دارا بودند و از طرف دیگر نیز 67 درصد از تغییرات رضایت مندی مربوط به پاسخ های هیجانی مثبت و 32 درصد از تغییرات رضایت مندی مربوط به پاسخ های هیجانی منفی می باشد. در این راستا توجه به این متغیرها و تلاش در جهت بهبود آن می تواند گامی مؤثر در راستای ارزیابی بهتر نیروی انسانی در سازمان و هدایت آنان در مسیر مناسب ارائه خدمات مناسب آموزشی و بهبود کیفیت عملکرد این افراد باشد.
کلید واژگان
ارتباطات غیرکلامیپاسخ های هیجانی
رضایت مندی دانشجویان
مهارت های ارتباطی
واحد تربیت بدنی دانشگاه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2020-01-211398-11-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
دانشآموختهی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، مشهداستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، مشهد
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، مشهد
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2345-55512538-5879




