• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل رفتار خرید مصرف‌کننده تماشاگران لیگ فوتبال (مطالعه موردی: تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز)

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, شهرامصمدی, نشمیندیوکان, بهزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    398.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل رفتار خرید مصرف­کننده تماشاگران لیگ فوتبال، مطالعه موردی تماشاگران باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور سازی بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است به لحاظ گردآوری داده­ها، توصیفی همبستگی می­باشد و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیۀ هواداران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396  بودند. در این راستا محقق 450 پرسش­نامه را در بین جامعۀ آماری توزیع نمود و پس از جمع‌آوری، 416 پرسش­نامه مورد بررسی قرار گرفت. به­منظور جمع­آوری داده‌ها و اندازه‌گیری متغیرهای مدل از پرسش­نامه چن و همکاران (2014) و بومی­سازی آن استفاده شده است. پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (79/0) و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز با استفاده از روایی همگرا (تأیید بارهای عاملی و مقدار AVE) و روایی تشخیصی مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، تکنیک مدل­یابی معادلات ساختاری از نرم افزار  SPSSنسخه 24 و AMOS استفاده شد. در نهایت نتایج یافته‌های تحقیق نشان داد تأثیر دلبستگی تیمی بر قصد خرید تماشاگران باشگاه تراکتورسازی تبریز مثبت و معنادار بود همچنین دلبستگی منجر به تبلیغات دهان­به­دهان و ارتقای تصویر حامی شده است و تبلیغات دهان­به­دهان و ارتقای تصویر حامی به نوبۀ خود بر قصد خرید تأثیر گذاشته‌اند. به­علاوه نقش میانجی تصویر حامی و تبلیغات دهان­به­دهان در رابطۀ بین دلبستگی تیمی و قصد خرید تأیید گردید.
    کلید واژگان
    دلبستگی تیمی
    قصد خرید
    تبلیغات دهان به دهان
    تصویر حامی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه فرهنگیان استان تهران، پردیس شهید چمران
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتقاعی ایوان کی
    استادیار گروه تربیت‌بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/arsm.2019.37987.2616
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_5527.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417230

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب