• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اعتباریابی پرسش‌نامۀ عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری مشتریان ورزشی با رویکرد آمیختۀ بازاریابی

    (ندگان)پدیدآور
    تاری وردی, احمدپورسلطان زرندی, حسینکردلو, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    249.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دف از انجام این پژوهش، اعتباریابی پرسش­نامه عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم گیری مشتریان در باشگاه­های ورزشی با رویکرد آمیخته بازاریابی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان مرد باشگاه‏های ورزشی (آمادگی جسمانی و بدنسازی) شهر قزوین (1500=N) تشکیل ‏دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 250 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی- خوشه‏ای انتخاب شدند. به­منظور گردآوری داده‏ها از پرسش­نامۀ عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم‏گیری مشتریان (رنجبریان، 1385) که دارای 4 مؤلفه ترویج، قیمت، مکان و محصول می‏باشد، استفاده شد. روش امتیازگذاری به­سؤالات بر مبنای مقیاس لیکرت 5 ارزشی بود. روایی صوری و محتوایی پرسش­نامه با کمک متخصصان تربیت‏بدنی تعیین شد. به­منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها از آزمون‏های آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی درونی، آزمون KMO برای تعیین کفایت نمونه‏گیری، تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی مؤلفه‏ها و تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه در نرم افزارهای آماری SPSS نسخۀ 18 و LISREL استفاده گردید. نتایج نشان داد که پایایی پرسش­نامه عوامل بازاریابی مؤثر بر بازاریابی مشتریان 86/0 است. تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متمایل نشان داد که پرسش­نامه از چهار عامل 1- ترویج، 2- قیمت، 3- مکان و 4- محصول اشباع شده است. این چهار عامل در مجموع قادر بودند 56/64 درصد از واریانس کل را تبیین کنند. در خصوص روایی سازه تمامی سؤالات رابطه معنی‏داری با عامل خود داشتند و توانستند پیشگوی خوبی برای عامل خود باشند. شاخص‏های نسبت X2 به df(02/3)، 075/0=RMSEA، 93/0=CFI، 90/0=NFI و 93/0=RFI برازندگی مدل را تأیید نمودند. در نهایت روایی درونی و بیرونی مدل «عوامل بازاریابی مؤثر بر تصمیم­گیری مشتریان» مورد تأیید قرار گرفت.
    کلید واژگان
    اعتباریابی
    آمیخته بازاریابی
    تصمیم گیری
    مشتریان ورزشی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی
    استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417210

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب