نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیخی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorشریفیان, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:11:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:11:45Z
dc.date.available1399-07-09T12:11:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:11:45Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-28en_US
dc.date.submitted1395-09-08fa_IR
dc.identifier.citationشیخی, رضا, شریفیان, اسماعیل. (1396). عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیوم‏های ورزشی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی, 6(2), 89-95.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5551
dc.identifier.issn2538-5879
dc.identifier.urihttp://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4301.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417187
dc.description.abstractهدف از اجرای این تحقیق، مطالعه عصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیوم‏های ورزشی و روش تحقیقی همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمام تماشاگران لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس(دوره چهاردهم) بود. حجم نمونه تحقیق شامل 800 تماشاگر حاضر در 8 استادیوم مورد نظر بود که در هر استادیوم تعداد100 پرسش‌نامه بصورت نمونه گیری در دسترس توزیع شد. ابزار تحقیق شامل پرسش‌نامه کیفیت خدمات دور اندیش (1390) با پایایی (82/0 =α) و پرسش‌نامه محقق ساخته ویژگی‌های رفتاری بود که روایی محتوای آن با استفاده از مدل لاوشی (918/0CVI=)، روایی صوری آن با نظر متخصصان و خبرگان دانشگاهی و روایی سازه آن با تحلیل عاملی اکتشافی ارزیابی شد و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد (82/0 =α). جهت توصیف داد‏ه‏ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، درصدها و فراوانی‏ها) و جهت آزمون فرضیه‏ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. تمامی تجزیه و تحلیل‏های آماری با استفاده از برنامه آماری SPSS21 انجام شد. یافته‏های تحقیق نشان داد که عصبانیت با میانگین 91/0 ± 90/2 رتبه اول و در رتبه دوم خرابکاری با میانگین 97/0 ± 65/1 قرار دارد. همچنین یافته‏ها حاکی از وجود ارتباط معنی‏داری بین کیفیت خدمات در استادیوم‏های ورزشی و میزان خرابکاری، (05/0P<) و عدم وجود ارتباط معنی‏دار بین کیفیت خدمات در استادیوم‏های ورزشی و میزان عصبانیت از دیدگاه تماشاگران فوتبال بودند (05/0 P>).fa_IR
dc.format.extent280
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofApplied Research in Sport Managementen_US
dc.subjectخرابکاریfa_IR
dc.subjectعصبانیتfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectتماشاگرانfa_IR
dc.subjectفوتبالfa_IR
dc.titleعصبانیت و خرابکاری در تماشاگران فوتبال و ارتباط آنها با کیفیت خدمات در استادیوم‏های ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مدیریت ورزشی، داشگاه آزاد اسلامی کرمان.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه، مدیریت ورزشی، دانشگاه باهنرکرمانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage89
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد