• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‌کنندگان ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    ذاکریان, علیرضاجلالی فراهانی, مجیدتکلی, همیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    421.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف‏کنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی می‏باشد. جامعه آماری، کلیۀ دانشجویان دانشکده‏ها و گروه‏های تربیت‌بدنی دانشگاه‏های شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر به‏دست آمد. ابزار جمع‏آوری داده‏ها پرسش‌نامه وو و همکاران (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آن به تأیید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و همچنین از تحلیل عاملی تأییدی برای سنجش روایی سازه استفاده شد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای بخش‌های مختلف آن بین 86/0 تا 91/0 محاسبه گردید. در بخش توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و در بخش استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه با تکنیک گام به گام مورد استفاده قرار گرفت که تجزیه و تحلیل داده‏ها با استفاده از نرم افزار SPSS 23 انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که عوامل درگیری با محصول، نگرش به تبلیغات اینترنتی و محتوای تبلیغات اینترنتی می‌توانند قصد خرید را پیش بینی کنند. هم چنین توجه به تبلیغات اینترنتی نتوانست در معادله رگرسیونی سهمی داشته باشد. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن با ایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشم‏گیر می‏توان فروش محصولات را افزایش داد.
    کلید واژگان
    بازاریابی ورزشی
    تبلیغات اینترنتی
    قصد خرید
    محصول ورزشی
    مصرف‏کننده ورزشی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تهران
    دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
    دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_4295.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417180

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب