• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش رسانه‌های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تأکید بر آمادگی جسمانی (مطالعه‌ی موردی: شهر بابلسر)

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی سیانی, مجتبیرضوی, محمد حسیندوستی, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    392.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه­های گروهی(تلویزیون، رادیو و روزنامه) در گرایش مردم  به ورزش همگانی با تأکید بر آمادگی جسمانی در شهر بابلسر می باشد. روش تحقیق توصیفی و روش اجرا پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق را کلیۀ افرادی که به طور منظم و دائم در ایستگاه­های ورزش همگانی شهر بابلسر فعالیت می کردند، تشکیل می دادند که به طور تقریبی تعداد 2000 نفر تخمین زده شد و حجم نمونه با روش نمونه گیری خوشه­ای 220 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسش‌نامۀ محقق ساخته­ای بود که روایی آن را 6 تن از اساتید مدیریت ورزشی تأیید کردند و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (88/0r= ) به دست آمد که نشان از پایا بودن پرسش‌نامه است. از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون های کالموگراف اسمیرنوف، t تک نمونه ای، دو جمله ای و t مستقل) استفاده شد و فرضیه­های تحقیق در سطح معناداری 05/0 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد رسانه­های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی تأثیر دارد ولی این تأثیر در حد مطلوب نمی باشد. به طوری که در بیشتر متغیرها میانگین پاسخ­های افراد پایین‌تر از حد متوسط بود. همچنین نتایج نشان داد که میزان این تأثیر در زنان و مردان متفاوت است به  گونه‌ای که نقش رسانه­ها در گرایش زنان به ورزش همگانی بیشتر بوده است. با توجه به ظرفیت بالای رسانه­ها در کشور می توان با برنامه­ریزی درست در تلویزیون، رادیو و روزنامه­ها گرایش مردم به ورزش همگانی را در کشور افزایش داد که در نهایت به سلامتی بیشتر عموم مردم منجر شود.
    کلید واژگان
    آمادگی جسمانی
    بابلسر
    رسانه های گروهی
    ورزش همگانی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
    دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_1941.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417089

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب