نقش رسانههای گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تأکید بر آمادگی جسمانی (مطالعهی موردی: شهر بابلسر)
(ندگان)پدیدآور
قاسمی سیانی, مجتبیرضوی, محمد حسیندوستی, مرتضی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانههای گروهی(تلویزیون، رادیو و روزنامه) در گرایش مردم به ورزش همگانی با تأکید بر آمادگی جسمانی در شهر بابلسر می باشد. روش تحقیق توصیفی و روش اجرا پیمایشی بود. جامعۀ آماری تحقیق را کلیۀ افرادی که به طور منظم و دائم در ایستگاههای ورزش همگانی شهر بابلسر فعالیت می کردند، تشکیل می دادند که به طور تقریبی تعداد 2000 نفر تخمین زده شد و حجم نمونه با روش نمونه گیری خوشهای 220 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامۀ محقق ساختهای بود که روایی آن را 6 تن از اساتید مدیریت ورزشی تأیید کردند و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (88/0r= ) به دست آمد که نشان از پایا بودن پرسشنامه است. از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون های کالموگراف اسمیرنوف، t تک نمونه ای، دو جمله ای و t مستقل) استفاده شد و فرضیههای تحقیق در سطح معناداری 05/0 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد رسانههای گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی تأثیر دارد ولی این تأثیر در حد مطلوب نمی باشد. به طوری که در بیشتر متغیرها میانگین پاسخهای افراد پایینتر از حد متوسط بود. همچنین نتایج نشان داد که میزان این تأثیر در زنان و مردان متفاوت است به گونهای که نقش رسانهها در گرایش زنان به ورزش همگانی بیشتر بوده است. با توجه به ظرفیت بالای رسانهها در کشور می توان با برنامهریزی درست در تلویزیون، رادیو و روزنامهها گرایش مردم به ورزش همگانی را در کشور افزایش داد که در نهایت به سلامتی بیشتر عموم مردم منجر شود.
کلید واژگان
آمادگی جسمانیبابلسر
رسانه های گروهی
ورزش همگانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندراندانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران
شاپا
2345-55512538-5879



