نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفراهانی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorهنری, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorخدادادی, محمد رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:11:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:11:25Z
dc.date.available1399-07-09T12:11:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:11:25Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-04en_US
dc.date.submitted1392-11-15fa_IR
dc.identifier.citationفراهانی, ابوالفضل, قاسمی, حمید, هنری, حبیب, خدادادی, محمد رسول. (1393). مدل‌سازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار(FBBE) باشگاه‌های فوتبال ایران. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی, 3(3), 51-64.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5551
dc.identifier.issn2538-5879
dc.identifier.urihttp://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_1546.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417077
dc.description.abstractهدف این پژوهش عوامل مؤثر بر وفاداری به ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار(FBBE) در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی بوده و بصورت پیمایشی انجام گرفت. جامعۀ آماری هواداران باشگاه‌های فوتبال حاضر در لیگ سیزدهم برتر فوتبال ایران بود و نمونه آماری 880 نفر از این جامعه که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و خوشه‌ای انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش پرسش نامه محقق‌ساخته(FBBE) با 45 گویه در مقیاس هفت مرتبه‌ای لیکرت می‌باشد که روایی محتوای کل پرسش نامه توسط 10 نفر از متخصصان فن(91/0 =CVI)، بوده و پایایی در مطالعه مقدماتی با دو روش پایایی آزمون- بازآزمون (89/0=ICC) و با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 81/0 به دست آمده است. داده‌های تحقیق با استفاده مدل معادلات ساختاری در محیط نرم افزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که با مقدار آماره خی‌دو برابر 86/20، و سطح معنی‌داری 066/0 که بزرگتر از 05/0 است، داده‌‌های جمع‌آوری شده با مدل نظری تحقیق تطبیق دارد. (GFI) برابر 984/0 است که نشان دهنده قابل قبول بودن این میزان برای برازش مطلوب مدل است. مقدار(RMSEA) نیز 064/0 می ‌باشد که با توجه به این که کمتر از 07/0 است، قابل قبول بوده و نشان دهنده تأیید مدل پژوهش می ‌باشد. شاخص(TLI) برابر 968/0؛ شاخص(CFI) برابر 989/0 و شاخص ((PNFI برابر 529/0است که همگی نشان دهنده برازش مطلوب و تأیید مدل پژوهش می ‌باشند. نتایج مربوط به برآورد رگرسیونی نشان می‌دهد که عامل ویژگی‌ها و عامل منافع تداعی برند بر وفاداری به برند در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تأثیرمعنی‌داری ندارد. عامل نگرش‌های تداعی برند و عامل هویت برند بر وفاداری به برند در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تأثیرمستقیم معنی‌داری دارد.fa_IR
dc.format.extent386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofApplied Research in Sport Managementen_US
dc.subjectتداعیات برندfa_IR
dc.subjectهویت برندfa_IR
dc.subjectوفاداری برندfa_IR
dc.subjectهوادارانfa_IR
dc.subjectفوتبالfa_IR
dc.titleمدل‌سازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار(FBBE) باشگاه‌های فوتبال ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage51
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد