بخشبندی بازار خدمات مجموعههای ورزشی بخش خصوصی مبتنی بر کیفیت ادراک شده مشتریان
(ندگان)پدیدآور
معماری, ژالهاصغری جعفر آبادی, محمدمسکین, عالیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مراکز خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی میتوانند بهرهوری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهرهوری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. هدف از انجام این تحقیق بخشبندی بازار خدمات مجموعههای ورزشی بخش خصوصی، مبتنی بر کیفیت ادراک شده مشتریان بوده است. تحقیق حاضر بهروش توصیفی- پیمایشی انجام شد. جامعۀ آماری تحقیق، مشتریان مجموعه های ورزشی شرکت ملی گاز بودند که دست کم 6 ماه از خدمات آن استفاده می کردند. نمونه آماری تحقیق نیز شامل 156 نفر بود. ابزار تحقیق، پرسشنامه استاندارد اسپورت سرو تئودراکیس و همکاران (2001) است که روایی آن توسط 5 تن از اساتید مدیریت ورزشی تأیید شد. همچنین در تحقیق حاضر پایایی آن روش آلفای کرونباخ معادل 95/0 بهدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای کولموگروف اسمیرنف، t مستقل و 2T هتلینگ استفاده شد. برای تعیین و دسته بندی عوامل پرسشنامه از تحلیلعاملی اکتشافی با شاخصهای KMO و از آزمون بارتلت برای بررسی برازش مناسب مدل استفاده شد. از درصد واریانس بیان شده توسط هر عامل و نیز کل عاملها بهعنوان شاخص پیشگویی مدل استفاده شد(05/0p
کلید واژگان
بخش بندی بازارکیفیت ادراک شده
مجموعه های ورزشی بخش خصوصی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا(س)دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مدیریت ورزشی دانشگاه الزهرا(س)
شاپا
2345-55512538-5879




