نقش راهبردهای فراشناختی و هوش هیجانی در پیشبینی مهارتهای نوشتاری دانش آموزان پایه ششم
(ندگان)پدیدآور
قربانی, منصورهجلالوندی, مهنازدولت آبادی, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف این پژوهش تعیین رابطه راهبردهای فراشناختی و هوش هیجانیبا مهارتهای نوشتاری دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر اراک بود. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر اراک در سال 1397 به تعداد (4185) نفر بودند. روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و حجم نمونه نیز بر اساس جدول کرجسی و مورگان 351 نفر تعیین شد. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه راهبردهای فراشناختی مختاری و ریچارد (2002)، پرسشنامه رگه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (2006) و آزمون محقق ساخته مهارتهای نوشتاری بود. برای تجزیه تحلیل دادهها از آزمونهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان استفاده شد. یافتهها: نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین مهارتهای نوشتاری با راهبردهای فراشناختی (01/0
کلید واژگان
راهبردهای فراشناختیهوش هیجانی
مهارتهای نوشتاری
دانشآموزان
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.
استادیار گروه آموزش زبانهای خارجی دانشگاه اراک
شاپا
2423-79062423-7620




