• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر فرسودگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    قنبری طلب, محمدفولاد چنگ, محبوبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    376.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: از اجرای این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر فرسودگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه اول است. روش: پژوهش حاضر به شیوه‌ی آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان پسر پایه سوم متوسطه اول در سال تحصیلی 93- 1392 در شهرستان لردگان بود که از میان آنان 64 نفر به روش تصادفی خوشه‌ای به‌عنوان شرکت‌کنندگان در پژوهش انتخاب شدند، از این تعداد 32 نفر به روش تصادفی در گروه آزمایش و 32 نفر در گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و سالانووا و اسچفلی (١٩٩٧) و معدل دانش‌آموزان بود. یافته‌ها: داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون آماری تحلیل کواریانس چندمتغیری (MANCOVA) و نرم‌افزار SPSS _18 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که آموزش راهبردهای شناختی موجب ارتقاء پیشرفت تحصیلی و کاهش فرسودگی تحصیلی شد (P
    کلید واژگان
    راهبردهای شناختی
    فرسودگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز
    دانشیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://asj.basu.ac.ir/article_1262.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416686

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب