• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین پرسشنامه جامع گریت و تأثیر آن در یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی

    (ندگان)پدیدآور
    عبادی, سامانویسی, هیواخاکسار, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    598.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: با توجه به اهمیت گریت برای یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی هدف پژوهش حاضر ساخت ابزاری دقیق و مناسب جهت سنجش گریت برای زبان‌آموزان می‌باشد. روش: روش این پژوهش با توجه به اهداف آن توصیفی بوده است که با لحاظ جامعه‌ی آماری مدرسان و زبان‌آموزان ایرانی در مؤسسات زبان شهرهای تهران و همدان صورت گرفته است. ابزار پژوهش پرسشنامه گریت به زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم، با توجه به تعاریف سازه، فهرست‌ها، طبقه‌بندی‌ها و پژوهش‌های پیشین طراحی شده است. یافته‌ها: برای تحلیل داده‌های پژوهش از روش تحلیل‌های تأییدی و اکتشافی با استفاده از نمودار اسکری، آزمون‌های کرویت بارتلت، کفایت نمونه‌برداری کایسر میراولکین، تحلیل عاملی با چرخش واریماکس، آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتیجه تحلیل عاملی با استفاده از روش واریماکس و براساس آزمون اسکری بیان‌گر وجود 4 مقیاس "تلاش سخت برای یادگیری زبان انگلیسی"، "علاقه به یادگیری زبان انگلیسی"، "تمرین زیاد برای یادگیری زبان انگلیسی" و "داشتن هدف برای یادگیری زبان انگلیسی" بوده است. ضریب آلفای کرونباخ برای کل آزمون (833/0) و مقیاس‌های؛ تلاش (78/0) علاقه‌مندی (84/0) تمرین (81/0) هدفمندی (82/0) به‌دست آمده است. نتیجه‌گیری: بنابراین می‌توان گفت پرسشنامه گریت در شرایط کنونی EFL در ایران ابزاری معتبر، با روایی بالا برای کاربرد در پژوهش‌های آموزشی، زبانشناختی و روان‌زبانشناسی است.
    کلید واژگان
    گریت
    یادگیری
    سنجش
    اعتبارسنجی

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2018-07-23
    1397-05-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه رازی
    استادیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه رازی
    دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه رازی

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.14725.1659
    https://asj.basu.ac.ir/article_2360.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416648

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب