• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 4, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 4, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی ثبات قدم دانشجویان بر اساس چارچوب ذهنی

    (ندگان)پدیدآور
    محققی, حسینمحققی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    487.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: این پژوهش باهدف بررسی این مسأله که سهم چارچوب ذهنی تحولی در پیش‌بینی ثبات قدم بیشتر از چارچوب ذهنی تثبیت‌شده است، انجام‌گرفته است. روش: پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری دانشجویان کارشناسی سال آخر دانشگاه بوعلی سینا (94-93) منظور شده بود که تعداد 302 نفر از آن‌ها به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسش‌نامه ثبات قدم داکوورث (2007) و چارچوب ذهنی کارول دوئک (2007) بود. یافته‌ها: تحلیل داده‌ها نشان داد که از میان دو چارچوب ذهنی، چارچوب ذهنی تحولی توانست ثبات قدم را پیش‌بینی کند (P˂0.001) و لذا نقش چارچوب ذهنی تحولی معنی‌دار است. نتیجه‌گیری: پس افراد با چارچوب ذهنی تحولی در پیگیری اهداف بلندمدت و هنگام مواجه با شکست ثبات قدم بیشتری را در به انجام رساندن اهداف نشان می‌دهند که اشخاص با چارچوب ذهنی تثبیت‌شده از آن محروم هستند.
    کلید واژگان
    ثبات قدم
    چهارچوب ذهنی
    تثبیت‌شده
    تحولی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا
    کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه بوعلی سینا

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2016.1453
    https://asj.basu.ac.ir/article_1453.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416599

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب