پیشبینی ثبات قدم دانشجویان بر اساس چارچوب ذهنی
(ندگان)پدیدآور
محققی, حسینمحققی, حسیننوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: این پژوهش باهدف بررسی این مسأله که سهم چارچوب ذهنی تحولی در پیشبینی ثبات قدم بیشتر از چارچوب ذهنی تثبیتشده است، انجامگرفته است. روش: پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری دانشجویان کارشناسی سال آخر دانشگاه بوعلی سینا (94-93) منظور شده بود که تعداد 302 نفر از آنها بهصورت نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه ثبات قدم داکوورث (2007) و چارچوب ذهنی کارول دوئک (2007) بود. یافتهها: تحلیل دادهها نشان داد که از میان دو چارچوب ذهنی، چارچوب ذهنی تحولی توانست ثبات قدم را پیشبینی کند (P˂0.001) و لذا نقش چارچوب ذهنی تحولی معنیدار است. نتیجهگیری: پس افراد با چارچوب ذهنی تحولی در پیگیری اهداف بلندمدت و هنگام مواجه با شکست ثبات قدم بیشتری را در به انجام رساندن اهداف نشان میدهند که اشخاص با چارچوب ذهنی تثبیتشده از آن محروم هستند.
کلید واژگان
ثبات قدمچهارچوب ذهنی
تثبیتشده
تحولی
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سیناکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه بوعلی سینا
شاپا
2423-79062423-7620




