مرور دوره 8, شماره 14 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
رابطه بین تابآوری، راهبردهای مقابلهای با سبکهای یادگیری و عملکرد تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تابآوری، سبکهای یادگیری و راهبردهای مقابلهای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا و پیشبینی عملکرد تحصیلی براساس این مؤلفهها بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. ...
-
اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر خودتنظیمی و رفتارهای سلامت دانشجویان اهمالکار
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: اهمالکاری نوعی نقص خودتنظیمی است که میتواند مشکلات سلامتی عمدهای برای افراد ایجاد کند. شواهد پژوهشی نشان میدهد که در افراد اهمالکار، خودکارآمدی پایینی دیده میشود. لذا هدف این پژوهش، تعیین اثربخشی آموزش خودکارآمدی ...
-
واکاوی پدیده بدبینی تحصیلی دانشجویان آموزش از راه دور: شناسایی نشانگان و ابعاد به روش کیفی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی پدیدهی بدبینی دانشجویان آموزش از راه دور، بهمنظور ایجاد یک چارچوب مفهومی و توسعهی مبانی نظری آن بود. روش: این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی است که با استفاده از رویکرد مبتنی بر پدیدارشناسی ...
-
تأثیر تدریس الگوی چرخهی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان دختر پایهی هفتم
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر الگوی چرخهی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان انجام شد. روش: این پژوهش با روش نیمه آزمایشی از نوع طرحهای پیشآزمون و پسآزمون با استفاده از ...
-
پیشبینی عملکرد تحصیلی از طریق خودکنترلی، خودمختاری و خودآگاهی در دانشآموزان دورهی دوم متوسطهی شهرستان بندرعباس
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف پژوهش حاضر پیشبینی عملکرد تحصیلی از طریق خودکنترلی، خودمختاری و خودآگاهی در دانشآموزان دورهی دوم متوسطهی شهرستان بندرعباس در سال تحصیلی 1397-1396 بود. روش: پژوهش حاضر در زمرهی تحقیقات توصیفی و از نوع مطالعات ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی بر مهارتهای مطالعه و هیجانات تحصیلی دانشآموزان پسر پایه دهم مدارس شهرستان اردبیل
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای فراشناختی بر مهارتهای مطالعه و هیجانات تحصیلی دانشآموزان پسر پایه دهم مدارس شهرستان اردبیل بود. روش: روش پژوهش نیمهآزمایشی (نیمهتجربی) و با طرح پیشآزمون- ...
-
اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی بر عملکرد حافظه کاری کلامی در دانشآموزان با آسیب بینایی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی بر عملکرد حافظه کاری کلامی در دانشآموزان با آسیب بینایی انجام شد. روش: این پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون و پیگیری بههمراه گروه کنترل ...
-
مدل ساختاری رابطه بین سلامت روانی و رضایت تحصیلی با نقش میانجی خودکارآمدی در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: رضایت تحصیلی بیانگر چگونگی ادراک دانشجویان از تجارب یادگیریشان میباشد که بهعنوان یکی از شاخصهای اندازهگیری کیفیت یادگیری و آموزش دانشجویان شناخته میشود. هدف از مطالعه حاضر ارائه مدل ساختاری رابطه بین سلامت روانی ...
-
تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و بررسی اثربخشی آن بر فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانشآموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم پیشکنکوری
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف این مطالعه تهیه بسته روانی-آموزشی مبتنی بر مدرسه و اثربخشی آن در کاهش فرسودگی تحصیلی و ارتقای اشتیاق تحصیلی دانشآموزان دخترپایه دوازدهم متوسطه دوره دوم در حال آمادگی برای کنکور بود. روش: روش پژوهش تحلیل اسنادی و ...
-
مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان براساس تدریس تحولآفرین، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری نقش سرزندگی تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: اشتیاق تحصیلی یکی از شاخصهای کیفیت دانشگاهی محسوب میشود. پژوهش حاضر با هدف مدلیابی علِّی اشتیاق تحصیلی براساس خودکارآمدی و تدریس تحولآفرین با میانجیگری سرزندگی تحصیلی انجام شد. روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی ...
-
نقش راهبردهای فراشناختی و هوش هیجانی در پیشبینی مهارتهای نوشتاری دانش آموزان پایه ششم
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-06-21)هدف: هدف این پژوهش تعیین رابطه راهبردهای فراشناختی و هوش هیجانیبا مهارتهای نوشتاری دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر اراک بود. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر ...



