دوره 7, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: بسیاری از شکستهای یادگیری به علت نداشتن تواناییهای هوشی، خلاقیت و قدرت تجسم در یادگیرندگان است. آموزش معنایی - نمادی یکی از راهبردهای شناختی است که میتواند بر تواناییهای شناختی تأثیر داشته باشد. هدف از این پژوهش،بررسی ...
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر تعدیل جهتگیری یادگیری معلمان در تعامل با سبک تدریس بر خودپنداره تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر بسته آموزشی تعدیل جهتگیری یادگیری معلمان در تعامل با سبک تدریس در خودپنداره تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان اجرا شد. روش: روش تحقیق مطالعه حاضر نیمه تجربی از نوع طرح پیشآزمون و پسآزمون ...
-
مقایسه تأثیر آموزش شایستگی هیجانی و حل مسئله بر تحمل پریشانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر آموزش شایستگی هیجانی و حل مسئله بر تحمل پریشانی در دانشجویان انجام شد. روش: روش پژوهش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون-پیگیری با گروه گواه نابرابر بود. نمونه پژوهش شامل 71 نفر ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه مقیاس بهزیستی ذهنی نوجوانان در مدرسه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: این پژوهش با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه مقیاس بهزیستی ذهنی نوجوانان در مدرسه در نمونهای از دانشآموزان ایرانی انجام گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعهی آماری پژوهش را تمامی دانشآموزان ...
-
مقایسه میزان بیانضباطی دانشآموزان خوشههای مختلف تشکیل شده براساس طرحوارههای شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: بیانضباطیهای کلاسی دانشآموزان یکی از عوامل منفی مؤثر بر بازدههای تحصیلی در کلاسهای درس است. روش: این پژوهش با هدف مقایسه میزان انواع رفتارهای بیانضباطی دانشآموزان خوشههای مختلف تشکیل شده براساس مؤلفههای ...
-
رابطه بین خودتنظیمی با میزان یادگیری واقعی دانشآموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: هدف پژوهش بررسی رابطه بین خودتنظیمی با میزان یادگیری واقعی دانشآموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه بود روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری عبارت از کلیه دانشآموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه ناحیه ...
-
مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و کمکخواهی در افزایش اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان اهمالکار
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و کمکخواهی در افزایش اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان اهمالکار انجام شد. روش: روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با دو ...
-
بررسی ساختار بُعدی-عاملی تواناییهای شناختی دانشآموزان پایه نهم تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: بررسی ساختار بُعدی-عاملی تواناییهای شناختی، بهدلیل اینکه شواهدی درباره روایی ساختار آن از جنبههای محتوایی و فرآیندهای شناختی ارائه میکند، موضوعی مهم برای سنجش، مداخله و رشد این تواناییها میباشد. این پژوهش با ...
-
بررسی رابطه باورهای معرفتشناختی علمی، انگیزه و خودکارآمدی یادگیری علوم با مفاهیم یادگیری علوم در میان دانشجویان رشتههای علوم پایه دانشگاه ارومیه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: هدف این پژوهش بررسی رابطه باورهای معرفتشناختی علمی، انگیزه و خودکارآمدی یادگیری علوم با مفاهیم یادگیری علوم در میان دانشجویان رشتههای علوم پایه دانشگاه ارومیه بود. روش: بدین منظور تعداد 339 نفر (167 دختر و 172 پسر)، ...
-
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس نقاط نیرومند شخصیتی و سبکهای یادگیری
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: هدف این پژوهش، پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس توانمندیهای فردی و سبکهای یادگیری بود. روش: این پژوهش، از نوع توصیفی و به روش همبستگی انجام شد. جامعهی آماری، شامل تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم، به تعداد 429 نفر ...
-
تدوین مدل ساختاری درک مطلب خواندن براساس عوامل شناختی فردی دانشآموزان دوره ابتدایی شهر همدان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: امروزه حجم قابل توجهی از اطلاعات بهصورت نوشتاری مبادله میگردد، لذا خواندن و درک مطلب بهعنوان یک ضرورت و مقدمه موفقیت و پیشرفت در جامعه مطرح است.خواندن و درک مطلب همواره بهعنوان یکی از اولویتهای مهم نظامهای ...
-
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش فرسودگی و تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص
(دانشگاه بوعلی سینا, 2020-02-20)هدف: هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش فرسودگی و تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود. روش: این پژوهش به شیوهی نیمهآزمایشی و با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل اجرا شد. ...



