• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت شهری نوین
    • دوره 7, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت شهری نوین
    • دوره 7, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان و اثرسنجی زمان‌بندی چراغ‌های فرماندهی دیر قطع‌کننده و زود آزادکننده نسبت به زمان‌بندی‌های سه‌زمانه و چهارزمانه، با استفاده از شبیه‌سازی نرم‌افزار AIMSUN (نمونه موردی: تقاطع شهید آوینی شهر شیراز)

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی, محمدرضاخردمندی, فرزانهصدیق باور, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.294 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کنترل تقاطع‌ها و نحوه ساماندهی آن‌ها یکی از مباحث بسیار مهم مهندسی ترافیک بشمار می‌آید. به‌منظور هدایت هرچه بهتر ترافیک در تقاطع‌ها می‌توان از تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی استفاده کرد. تقاطع‌ها در شبکه معابر شهری اهمیت فراوان و ویژه‌ای دارند. بر اساس نتایج مطالعه و تحقیقات انجام‌شده به‌طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد از افزایش زمان سفر در مرکز شهرها ناشی از تأخیر به‌وجودآمده در تقاطع‌ها است. با توجه بیشتر به وضعیت چراغ‌های فرماندهی کاملاً مشهود است که اضافه شدن یک فاز حرکتی به فازهای حرکتی چراغ فرماندهی چه  مقدار می‌تواند باعث افزایش زمان سفر، پس‌زدگی ترافیک در محل تقاطع، افزایش سوخت، استهلاک وسایل نقلیه، افزایش تراکم ترافیک پشت چراغ فرماندهی، کاهش شدت‌جریان وسایل نقلیه و از همه مهم‌تر افزایش زمان تأخیر قابل‌توجه برای وسایل نقلیه شود؛ اما استفاده از زمان‌بندی چراغ فرماندهی به‌صورت زود آزادشونده یا به‌صورت دیر آزادشونده در همان فاز چراغ راهنمایی، از ایجاد فاز اضافه برای چراغ فرماندهی جلوگیری کرده و می‌تواند حرکت‌های وسایل نقلیه در همان فاز موجود را روان کند؛ به‌اصطلاح از فاز سبز ایجادشده در مسیر، حداکثر استفاده را کنیم.
    کلید واژگان
    دیر آزادشونده
    زود آزادکننده
    چراغ فرماندهی
    زمان‌بندی
    شبیه‌سازی
    حمل و نقل و ترافیک

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    شهرداری شیراز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس مطالعات و برنامه ریزی حمل و نقل
    کارشناسی ارشد عمران حمل‌ونقل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان
    دکتری عمران، گرایش برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

    شاپا
    2383-1820
    URI
    https://journal.shiraz.ir/article_109724.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/41647

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب