• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط بین فلسفة آموزشی مدیران و جوّ سازمانی در دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی

    (ندگان)پدیدآور
    نورائی, طهمورثتندنویس, فریدونبهرنگی, محمّدرضاامیرتاش, علی‌محمّد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    208.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین فلسفة آموزشی مدیران با جوّ سازمانی در دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های دولتی ایران بوده است. در این تحقیق 63 مدیر و 185 عضو هیأت علمی شرکت داشتند. ابزار اندازه‌گیری این تحقیق، شامل پرسش‌نامة پیش‌فرض‌های فلسفی وایلز و باندی (PPA) که به وسیلة مدیران تکمیل گردید و پرسش‌نامه‌های جوّ سازمانی ساسمن و دیپ (OCQ) که به وسیلة اعضای هیات علمی تکمیل شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان می‌دهد که فلسفة آموزشی غالب در 22 گروه و دانشکدة تربیت‌بدنی، فلسفه تجربه‌گرایی (51/3±6/33) و پایین‌ترین نمره به فلسفة آرمان‌گرایی (93/3±9/26) مربوط می‌شود. میانگین جوّ سازمانی در دانشکده‌‌ها و گروه‌های تربیت بدنی برابر با 47/11±2/43 از 80 بود. بالاترین جو، مربوط به گروه اردبیل (4/55) بود. گرچه ارتباط متوسّط و مثبتی بین واقع‌گرایی و توجّه به ارتباطات (334/0=r) و ارتباط متوسّط و منفی بین واقع‌گرایی و روشنی هدف (237/0-=r)، و هم‌چنین ارتباط متوسّط و معکوسی بین توجّه به رویّه‌ها (303/0-) و روشنی نقش (262/0-) با فلسفه آرمان‌گرایی وجود دارد، با توجّه به استنباط آماری این ارتباط‌ها در حدّ 05/0>p معنی‌دار نیستند.
    کلید واژگان
    فلسفة آموزشی
    جوّ سازمانی
    مدیران تربیت بدنی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2007-06-22
    1386-04-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
    اساتید دانشگاه تربیت معلم

    شاپا
    2008-5389
    2538-4295
    URI
    http://asp.journals.umz.ac.ir/article_1349.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416296

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب