شهرت ملی؛ مفاهیم، چالشها و رویکردها
(ندگان)پدیدآور
نجم روشن, سعیدمحمودی میمند, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
موضوع شهرت سازمانی از سالها قبل توسط پژوهشگران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما موضوع شهرت ملی به عنوان موضوعی جدید در مراحل اولیه نظریهپردازی میباشد. هدف از پژوهش حاضر، تبیین مدل مفهومی شهرت ملی میباشد. این مدل میتواند به عنوان یک الگو توسط سیاستگذاران و پژوهشگران حوزههای مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت کشور مورد استفاده قرار گیرد. روش تحقیق مورد استفاده در پژوهش، روش کیفی تئوری سازی داده بنیاد میباشد. در گام نخست این روش، برای شناسایی و تعریف مفاهیم مرتبط موضوع شهرت ملی، ادبیات مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفته و در گام بعد، با انجام مصاحبه با مدیران اجرایی دولتی، مدیران ارشد بخش خصوصی و اساتید رشته مدیریت، مدل شهرت ملی بر اساس رویکرد ساختارمند این روش، تبیین گردیده است. در پایان نیز به چالشهای برندسازی ملی و راهکارهایی برای اجرای آن اشاره شده است.
کلید واژگان
هویت ملیقدرت نرم
برندسازی ملی
مدل داده بنیاد
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت بازرگانی، مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشیار، گروه مدیریت اجرایی وMBA ، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2645-386X2645-3878




