• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش‌های هیجانی و چشم و هم‌چشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    شیخ اسماعیلی, سامانمولایی, سوران
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    471.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رفتار خرید مشتری، توسط مجموعه­ای از رفتارهای اجتماعی هدایت می­شود. هدف اصلی پژوهش، ارائه الگوی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش‌های هیجانی و چشم و هم‌چشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی است. به این منظور، کلیه مشتریان مجتمع­های عرضه­کننده لوازم الکترونیکی در سطح شهر سنندج به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. از نِگرِ روش‌شناسی، پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی ‌بر روش‌های توصیفی- زمینه‌یابی است. داده‌های موردنیاز، از طریق ترکیب و تجمیع چند پرسشنامه استاندارد با ملحوظ نمودن اصلاحات صوری جمع­آوری شده است. محتوای عوامل احصاء­شده با نظر خبرگان و سپس اعتبار سازه آزمون با استفاده از روش­های تحلیل عاملی و شاخص KMO تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرها محاسبه و تأیید گردید. یافته­های نهایی پژوهش نشان می­دهد که متغیرهای مطرح‌شده، پیش­بین­های مناسبی از قصد خرید محصولات و برندهای خارجی هستند. بنابراین می‌توان اذعان کرد که نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش­های هیجانی و چشم و هم‌چشمی هر کدام به نوعی و با شدت خاصی میزان تمایل و گرایش به خرید محصولات با برندهای خارجی  را تحت تأثیر قرار می­دهند. سایر نتایج، حاکی از برازش و درجه تقریب مناسب مدل پیشنهادی در جامعه مورد مطالعه است.
    کلید واژگان
    نوگرایی مصرف­کنندگان
    ارزش­های هیجانی
    چشم‌وهم‌چشمی
    قصد خرید
    برند خارجی

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی, واحد سنندج، سنندج، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/bar.9.18.159
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1101.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415427

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب