نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعندلیب, داوودfa_IR
dc.contributor.authorاسلامیه, وحیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:06:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:06:20Z
dc.date.available1399-07-09T12:06:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:06:20Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-07en_US
dc.date.submitted1395-03-18fa_IR
dc.identifier.citationعندلیب, داوود, اسلامیه, وحیده. (1396). بررسی تأثیر توسعه محصول جدید سبز بر عملکرد اقتصادی سازمان با رویکرد پویایی سیستم‌ها. کاوش‌های مدیریت بازرگانی, 9(18), 137-157. doi: 10.29252/bar.9.18.137fa_IR
dc.identifier.issn2645-386X
dc.identifier.issn2645-3878
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/bar.9.18.137
dc.identifier.urihttp://bar.yazd.ac.ir/article_1100.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415426
dc.description.abstractبا توجه به این‌که سازمان‌های امروزی در محیط پیچیده فعالیت می‌کنند ناگزیرند تا به‌طور مستمر نوآور بوده و پژوهش‌هایی در زمینه توسعه محصولات جدید انجام دهند. در این راستا با توجه به تغییرات محیط‌زیستی و افزایش آگاهی در موردحفاظت از آن، محققان شروع به تحقیق و توسعه‌ی محصولاتی کرده‌اند که منعکس‌کننده‌ی نیازهای حفاظت از محیط زیستی است. از سوی دیگر، در بسیاری از کشورها از جمله ایران، به دلیل نیاز به پاسخ سریع به خواست‌های مشتری، افزایش پیچیدگی طراحی محصول و سرعت در حال تغییر فن‌آوری، انتخاب مجموعه‌ای از توسعه محصول جدید برای موفقیت بلندمدت شرکت حیاتی است. بنابراین در این تحقیق ضمن شناسایی مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه محصول جدید سبز در صنایع کوچک و متوسط به شبیه‌سازی و پیش‌بینی وضعیت موجود در این حوزه پرداخته شد و در ادامه به بررسی تأثیر این عوامل بر یکدیگر اقدام شد. با استفاده از مدل جریان این نتیجه حاصل شد که اگر درصد کالاهای برگشتی طبیعی کاهش پیدا کند سبب افزایش درآمد شرکت و سطح پروژه‌های سبز می‌شود. با افزایش کارکنان و امکانات موردنیاز برای انجام پروژه‌های سبز، توانایی شرکت در بازیافت و تولید مجدد افزایش می‌یابد و پروژه‌های بیشتری باگذشت زمان به جریان می‌افتند و در ادامه منجر به توسعه محصولات سبز خواهند شد که درنهایت سبب افزایش درآمد حاصل از بسط سطح پروژه‌های سبز می‌شود؛ بنابراین نتایج تحقیق حکایت از آن دارد که توسعه پروژه‌های تولید محصول سبز در سازمان در نهایت منجر به بهبود عملکرد اقتصادی و درآمد سازمان خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent527
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه یزدfa_IR
dc.publisherYazd Universityen_US
dc.relation.ispartofکاوش‌های مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Administration Researchesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/bar.9.18.137
dc.subjectتوسعه پایدارfa_IR
dc.subjectتولید سبزfa_IR
dc.subjectعملکرد اقتصادیfa_IR
dc.subjectپویایی سیستم‌هاfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر توسعه محصول جدید سبز بر عملکرد اقتصادی سازمان با رویکرد پویایی سیستم‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی یزد واحد علوم تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue18
dc.citation.spage137
dc.citation.epage157


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد