بررسی نقش مسئولیت اجتماعی شرکتها در ارزش ویژه برند با میانجیگری شخصیت و خوشنامی برند (مورد بررسی: شرکت گلرنگ)
(ندگان)پدیدآور
اسماعیل پور, رضااکبری, محسنمسعودی فر, میثمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مفاهیم مهم بازاریابی که امروزه بهطور گسترده توسط محققان و صاحبنظران بازاریابی موردبحث قرار میگیرد ارزش ویژه برند و عوامل تأثیرگذار بر آن است. در این پژوهش اثرگذاری برنامههای مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند با میانجیگری متغیرهای شخصیت برند و خوشنامی برند مورد بررسی قرارگرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت و روش، همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، مصرفکنندگان محصولات بهداشتی در فروشگاههای زنجیرهای سطح شهرستان رشت است. نمونه آماری شامل 384 آزمودنی بوده است. برای آزمون فرضیهها از همبستگی و مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار LISREL 8.80 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و مستقیم، همچنین تأثیر مثبت و غیرمستقیم مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند است؛ تأثیر غیرمستقیم مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند از طریق متغیرهای میانجی شخصیت و خوشنامی برند نیز به اثبات رسیده است. در تأثیر غیرمستقیم، سهم خوشنامی برند بر ارزش ویژه برند بیشتر از سهم شخصیت برند است.
کلید واژگان
مسئولیتپذیری اجتماعیارزش ویژه برند
شخصیت برند
خوشنامی برند
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلاناستادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلان
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلان
شاپا
2645-386X2645-3878




