رویکرد شش سیگما برای ارزیابی سطح کیفیت خدمات
(ندگان)پدیدآور
صدرآبادی, علی ناصرابراهیمزاده پزشکی, رضاابوالقاسمی, مهدیاحمدی, سینانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رضایت مشتریان سیستمهای تولیدی و خدماتی به عنوان شاه بیت غزل رقابت امروزه در دنیای کسبوکار مدرن خودنمایی میکند. تعریف عناصر، اندازهگیری، تحلیل و ارتقای رضایت مشتریان به ویژه در سیستمهای تولید خدمات در سالهای اخیر مورد توجه وافر قرار گرفته است. برای دستیابی به این مقصود روشهای متعددی مورد استفاده قرار گرفته و توسعههای زیادی برای آنها ارائه شده است. در این تحقیق از رویکرد شش سیگما به عنوان رویکردی نوین و پیشرفته جهت ارزیابی سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان به عنوان شاخصی از رضایت آنها استفاده شده است. بدین منظور ابتدا عناصر کیفی مدیریت ارتباط با مشتریان دانشگاهی – به عنوان یکی از مهمترین سیستمهای خدماتی در جهان امروز- شناسایی و سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (چرخش واریماکس) و مدلیابی معادلات ساختاری (SEM)[1] استاندارد شدند. در نهایت ابعاد تشکیل دهنده مدیریت ارتباط با دانشجو (SRM)[2] با استفاده از متدولوژی شش سیگما مورد ارزیابی و تحلیل واقع شدهاند که نتایج نشان داد که بُعدهای نیازشناسی و راهبرد در وضعیت نامناسبتری نسبت به مابقی ابعاد هستند. [1] Structural equation modeling [2] Student Relationship Management
کلید واژگان
کیفیت خدماتمدیریت ارتباط با دانشجو
شش سیگما
تحلیل عاملی
مدلیابی معادلات ساختاری
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزددانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه یزد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه یزد
دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد
شاپا
2645-386X2645-3878




