• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 5, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 5, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکرد شش سیگما برای ارزیابی سطح کیفیت خدمات

    (ندگان)پدیدآور
    صدرآبادی, علی ناصرابراهیم‌زاده پزشکی, رضاابوالقاسمی, مهدیاحمدی, سینا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.385 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رضایت مشتریان سیستم­های تولیدی و خدماتی به عنوان شاه بیت غزل رقابت امروزه در دنیای کسب‌وکار مدرن خودنمایی می­کند. تعریف عناصر، اندازه‌گیری، تحلیل و ارتقای رضایت مشتریان به ویژه در سیستم­های تولید خدمات در سال­های اخیر مورد توجه وافر قرار گرفته است. برای دستیابی به این مقصود روش­های متعددی مورد استفاده قرار گرفته و توسعه­های زیادی برای آن­ها ارائه شده است. در این تحقیق از رویکرد شش سیگما به عنوان رویکردی نوین و پیشرفته جهت ارزیابی سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان به عنوان شاخصی از رضایت آن­ها استفاده شده است. بدین منظور ابتدا عناصر کیفی مدیریت ارتباط با مشتریان دانشگاهی – به عنوان یکی از مهم­ترین سیستم­های خدماتی در جهان امروز- شناسایی و سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (چرخش واریماکس) و مدل‌یابی معادلات ساختاری (SEM)[1] استاندارد شدند. در  نهایت ابعاد تشکیل دهنده مدیریت ارتباط با دانشجو (SRM)[2] با استفاده از متدولوژی شش سیگما مورد ارزیابی و تحلیل واقع شده‌اند که نتایج نشان داد که بُعدهای نیازشناسی و راهبرد در وضعیت نامناسب‌تری نسبت به مابقی ابعاد هستند. [1] Structural equation modeling [2] Student Relationship Management
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    مدیریت ارتباط با دانشجو
    شش سیگما
    تحلیل عاملی
    مدل‌یابی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2013-11-22
    1392-09-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه یزد
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه یزد
    دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_514.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415340

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب