تاثیر تصویر برند و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان از فروشگاههای اینترنتی
(ندگان)پدیدآور
غریبی, حسندهدشتی, زهرهحسینی مهر, محمدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتری در فروشگاه اینترنتی بامیلو است که از مدل وایمر (2015) و لیو و همکاران (2016) استفاده شده است. در این مدل تأثیر تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان فروشگاه بامیلو بررسی میشود. برای بررسی تحقیق نمونهای شامل 384 نفر به صورت در دسترس از بین کانال تلگرامی فروشگاه و صفحه اصلی فروشگاه در اینستاگرام انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد با 27 سؤال که روایی و پایایی آن تأیید و بین جامعه آماری توزیع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخصهایی چون فراوانی و درصد فراوانی؛ در سطح آمار استنباطی از روشهای همبستگی، مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام شده است؛ که برای این منظور از نرمافزارهای spss و آموس استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل حکایت از تأثیر مثبت و معنیدار تصویر و قدرت برند بر تمایل خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی بامیلو داشت.
کلید واژگان
تصویر برندقدرت برند
تمایل خرید مشتری
فروشگاه بامیلو
شماره نشریه
99تاریخ نشر
2020-01-211398-11-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
علامه طباطباییعلامه طباطابیی
علامه طباطبایی
شاپا
2676-75622676-735X




