• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 13, شماره 75
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • بررسی‌های بازرگانی
    • دوره 13, شماره 75
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ظرفیت سرمایه گذاری مشترک در فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    آقاجانی, زهراگرشاسبی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    256.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از نمادهای نوین‌سازی نظام توزیع کالایی، توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است که بدون صرف هزینه‌های بالا و برخورداری از دانش تخصصی میسر نخواهد بود. استفاده از ظرفیت‌ سرمایه‌گذار خارجی یکی از رویکردهایی است که دستیابی به اهداف توسعه‌ای در این بخش را تسریع می‌کند. هدف این مقاله نیز بررسی ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاری مشترک در گسترش فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در کشور است. نتایج بررسی نشان می‌دهد به‌رغم نیاز کشور به توسعه چنین فروشگاه‌هایی، ایران جزء 30 کشور اول جذاب در جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این حوزه قرار ندارد. بنابراین، لازم است سازمان‌های ذی‌ربط برای جذابیت بیشتر این بازار در نگاه سرمایه‌گذاران خارجی، اقدامات مهمی همچون تأمین و تخصیص زمین برای سرمایه‌گذاری مشترک در تأسیس فروشگاه زنجیره‌ای؛ آماده کردن شرایط عقد قرارداد با طرف خارجی و لحاظ کردن مؤلفه‌های کلیدی انتقال دانش مدیریتی، فناوری، آموزش تیروی انسانی؛ هماهنگی‌های لازم برای ثبت شرکت مستقل با همکاری طرفین و تسریع در فرایند اخذ مجوزها با رویکرد ایجاد پنجره واحد؛ تنظیم بسته مشوق و یا هماهنگی‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های کنونی جهت تشویق سرمایه‌گذاری (معافیت‌ها یا تخفیف‌های مالیاتی، تسهیلات ارزی و ریالی) را مورد توجه قرار دهند. واژگان کلیدی:‌ سرمایه‌گذاری مشترک، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، نظام توزیع
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی:‌ “سرمایه‌گذاری مشترک”
    فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای”
    طبقه‌بندی JEL:‌ L1

    شماره نشریه
    75
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    سازمان پدید آورنده
    پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
    عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

    شاپا
    2676-7562
    2676-735X
    URI
    http://barresybazargani.itsr.ir/article_22271.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415140

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب