تبیین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی شرکتهای پخش در ایران
(ندگان)پدیدآور
آقاجانی, زهراعریانی, بهارهنوع مدرک
Textعلمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر با هدف تببین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی در شرکتهای پخش در ایران تدوین شده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پایین بودن سهم هزینههای آموزش و تحقیق و توسعه در شرکتهای پخش، سهم پایین شاغلان دارای آموزش حرفهای، سهم پایین کارکنان استفادهکننده از رایانه، متوسط سهم پرداخت الکترونیکی از کل مبادلات بازرگانی شرکتهای پخش دارای تجارت الکترونیکی و سهم پایین شرکتهای استفادهکننده از دستگاههای بارکدخوان از عمدهترین مشکلات نیروی انسانی در این شرکتها به شمار میرود. به این روی راهکارهای توانمندسازی نیروی انسانی را میتوان به صورت ارتقای سطح تعامل سازمانی و حرفهای (بخشیدن شأن حرفهای به آنان در سطح درون سازمانی و برون سازمانی)؛ آموزش و تامین تدارکات لازم در حد برنامهریزی و هماهنگی برای آنها (اهمیت سرمایه انسانی در مقابل نیروی کار)؛ پیشبینی مشوقهای ارتقای خلاقیت؛ تجهیز شرکتهای پخش به قوانین، دستورالعملها و اطلاعات موردنیاز شغلی از طریق الزام انجمن به ارائه خدمات اطلاعاتی و فنی موردنیاز به گروههای ذی نفع (واحدها) برشمرد. اما با توجه به اهمیت تامین مالی در شروع هر فعالیت ضروری است که سازوکارهایی جهت تامین مالی شرکتهای پخش پیشبینی شود.
کلید واژگان
راهکار عملیاتی / توانمندسازی / شرکتهای پخششماره نشریه
73تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیعضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
شاپا
2676-75622676-735X




