نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T12:05:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:05:19Z
dc.date.available1399-07-09T12:05:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:05:19Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-16en_US
dc.date.submitted1394-05-25fa_IR
dc.identifier.citation(1392). عوامل موثر بر به‌کارگیری بازاریابی فعال در دوران رکود اقتصادی و تاثیر آن‌ها بر عملکرد شرکت؛مطالعه شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی عباس‌آباد. بررسی‌های بازرگانی, 11(59), 59-77.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7562
dc.identifier.issn2676-735X
dc.identifier.urihttp://barresybazargani.itsr.ir/article_13993.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415091
dc.description.abstractرکود می‌تواند به شدت عملکرد شرکت‌ها، و حتی بقائشان را تحت‌تاثیر قرار دهد. اما همه شرکت‌ها به یک میزان تحت‌تاثیر رکود قرار نمی‌گیرند. برخی شرکت‌ها به رکود به عنوان فرصتی برای تقویت کسب و کارشان می‌نگرند، در حالیکه سایر شرکت‌ها تعطیل شده و منتظر می‌مانند تا رکود سپری شود. چرا برخی شرکت‌ها به رکود به عنوان یک فرصت می‌نگرند و یک واکنش بازاریابی تهاجمی را در برابر آن گسترش می‌دهند؟ اثرات چنین واکنش بازاریابی بر عملکرد شرکت چیست؟ مفهوم بازاریابی فعال که سابقه آن به سال‌های اخیر و بروز رکود اقتصادی بزرگ در آمریکا و اروپا بازمی‌گردد، عبارت است از تفسیر و تعبیر شرکت از رکود به عنوان یک فرصت (تفسیر فرصت) و توسعه و اجرای واکنشی جهت سرمایه‌گذاری در فرصت مشاهده شده‌ای که به وسیله تغییر (واکنش تهاجمی) ایجاد گردیده است. مطالعه حاضر یک تحقیق پیمایشی مبتنی بر روش همبستگی است که می‌توان آن را بر حسب هدف در گروه تحقیقات کاربردی به شمار آورد. نتایج بررسی 45 مدیرعامل و مدیر بازاریابی با استفاده از روش مدل یابی ساختاری، در شرکت‌های متوسط و بزرگ شهرک صنعتی عباس آباد تهران نشان می‌دهند که برخی شرکت‌ها حقیقتا بازاریابی فعال را در دوران رکود می‌پذیرند. شرکت‌هایی که تاکید استراتژیکی بر بازاریابی، فرهنگ کارآفرینی، و منابع کمکی دارند، در فعالیت‌های بازاریابی در دوران رکود، فعال هستند، در حالیکه شدت رکود در صنعت اثر مستقیم بر واکنش بازارایابی فعال دارد. علاوه بر این، شرکت‌هایی که واکنش بازاریابی فعال در دوران رکود دارند، به عملکرد تجاری بسیار بالایی حتی در دوران رکود دست می‌یابند. نتایج ما بیانگر آن هستند که همه شرکت‌ها با یک رویکرد فعال در دوران رکود واکنش نشان نمی‌دهند.fa_IR
dc.format.extent514
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofبررسی‌های بازرگانیfa_IR
dc.subjectرکود اقتصادی / بازاریابی فعال / استراتژی بازاریابی / عملکرد تجاری / فرهنگ کارآفرینی/ منابع کمکیfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر به‌کارگیری بازاریابی فعال در دوران رکود اقتصادی و تاثیر آن‌ها بر عملکرد شرکت؛مطالعه شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی عباس‌آبادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue59
dc.citation.spage59
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد