دوره 13, شماره 73
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تجارت خدمات مرتبط با گردشگری و مسافرت و الحاق ایران به WTO
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)مقاله حاضر با توجه به این موضوع که ایران در فرآیند الحاق به سازمان جهانی تجارت (WTO) قرار دارد، به بررسی تجربه کشورهای ملحق شده به این سازمان در زمینه تعهدات بخش خدمات مرتبط با گردشگری و مسافرت میپردازد. به این منظور این ...
-
تاثیر گرایش به کارآفرینی بر برندینگ محصولات صنعتی و رشد کسب و کار در بازارهای نوظهور
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)این مقاله به بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی و گرایش به برند در شرکتهای کوچک و متوسط فعال در بازارهای بازارهای صنعتی وسهم و نقش هر یک از این دو عامل در رشد کسب و کار در بازارهای نوظهور میپردازد. نویسندگان در این تحقیق ...
-
مقررات حاکم بر ادغام بنگاهها در حقوق رقابت کرهجنوبی (با تأکید بر سیاست حمایت از شکلگیری بنگاههای بزرگ)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)ادغام میان بنگاهها از شیوههای شایع افزایش اندازه شرکتها، توسعه فعالیتها، انجام انواع صرفهجوییها و کاهش هزینهها، ارتقای کارایی و همافزایی میان بنگاهها محسوب میشود. به همین دلیل، کشورهای در حال توسعه به منظور افزایش ...
-
تبیین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی شرکتهای پخش در ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)مقاله حاضر با هدف تببین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی در شرکتهای پخش در ایران تدوین شده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پایین بودن سهم هزینههای آموزش و تحقیق و توسعه در شرکتهای پخش، سهم پایین شاغلان دارای ...
-
تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مشتریان با نقش واسطهای مسئولیت اجتماعی شرکت و تصویر محصول
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)با افزایش آگاهی و دانش مشتریان در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیطزیست به دغدغهای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیطزیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمانها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمانها ...
-
تبعات موافقتنامه تجارت آزاد دو سویه اقیانوس اطلس بر صادرات ایران به اتحادیه اروپا
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-10-23)اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در دو سوی آتلانتیک در تلاش هستند که با برقراری موافقتنامه تجارت آزاد مشکلات روابط تجاری فیمابین را حل کنند و بتوانند بر بسیاری از مشکلات اقتصادی و مالی(به ویژه کاهش نرخ بیکاری با ایجاد ...



