مرور دوره 12, شماره 68 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی صنعت حلال کشور با محوریت صنایع غذایی 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    یکی از دستاوردهای مهم این مطالعه ارائه راهبردها و برنامه‌هایی از فرآیندهای رشد و توسعه صنعت غذایی حلال کشور در افق 1404 بود که در سه محور توسعه تولید، توسعه صادرات و نهادهای پشتیبانی‌کننده را به تصویر می‌کشد. بنابراین با ...

  • آسیب‌شناسی کارکرد مغازه‌های خرده‌فروشی در توسعه روستایی (مطالعه موردی: دهستان حومه شهرستان هرسین) 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    مغازه‌های خرده‌فروشی جایگاه ویژه‌ای در روستاها دارد. این مساله از ابعاد اقتصادی و اجتماعی مورد توجه است. لذا این مقاله به دنبال بررسی آسیب‌های پیش روی مغازه‌های خرده‌فروشی در توسعه روستایی در دهستان حومه شهرستان هرسین است. ...

  • استراتژی اقیانوس آبی: بررسی فضای بلامنازع در بازار 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    امروزه مدیران تنها راه موفقیت درکسب وکار خود را سبقت گرفتن از رقیب یا رقبا می‌دانند؛ اما واقعیت این است که تنها راه موفقیت در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و بی‌تردید توجه به این رسالت مهم برای مدیران ضرورتی ...

  • شناسایی اقدامات فنی فراروی تجارت (TBT) ایران در راستای الحاق به WTO 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    در موافقت‌نامه عمومی تعرفه و تجارت 1947 به لزوم وجود استانداردها به صورت گذرا اشاره شده و همچنین هرگونه ممنوعیت یا محدودیت وارداتی یا صادراتی که برای اجرای استانداردها یا طبقه‌بندی یا بازاریابی کالاها در تجارت بین‌الملل ...

  • ارائه روشی برای تعیین فهرست کالاهای حساس در مذاکرات تجاری 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    بحث کالاهای حساس سابقه نسبتا قدیمی در ادوار مذاکراتی wto دارد. معمولا کشورها در مذاکرات تجاری و به هنگام دادن امتیازات مختلف از جمله کاهش تعرفه‌ها و موانع تعرفه‌ای و افزایش دسترسی به بازار برای طرف تجاری خود ملاحظاتی را ...

  • ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد: نقش رضایت کارمندان و مشتریان (مورد مطالعه: شعب یک بانک) 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-11-22)
    هدف این پژوهش، ارزیابی رابطه بازارگرایی با عملکرد بانک‌ها و تأثیر نقش میانجی رضایت کارمندان و رضایت مشتریان در رابطه بین بازارگرایی و عملکرد می‌باشد. به این منظور، هشت فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون ...