مرور بررسیهای بازرگانی بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 328
-
اثر نرخ ارز بر صادرات سیمان: مطالعه موردی سیمان مازندران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-02-20)مزیت نسبی تولید و موقعیت منطقهای، ایران را به یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیمان تبدیل نموده است. صنعت سیمان ایران برای تأمین نیاز عراق و افغانستان با ترکیه و پاکستان در رقابت میباشد. در این بین، تغییر نرخ ارز میتواند اثر ...
-
اثر هوش رقابتی بر بازارگرایی و کارآفرینی (مطالعه موردی:در باشگاههای خصوصی اصفهان)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2019-09-23)افزایش تعدد عوامل تعیینکننده موفقیت در بازار، حضور و ظهور رقبای قدرتمند و تازه وارد متعدد، تغییر مداوم سلایق مشتریان و افزایش سطح انتظارات، باشگاههای ورزشی را با مخاطرات متعددی روبهرو کرده است. بنابراین، امروزه داشتن ...
-
اثر پایین بودن بهرهوری بر انتقام از برند در صنعت خودرو
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2022-09-23)رقابت شدید در اکثر بازارهای امروزی سبب شده تا شناخت ادراکات و احساسات به ویژه احساسات منفی مصرفکنندگان از اهمیت ویژهای برخوردار شود؛ چرا که حفظ و نگهداری مشتریان یکی از ارکان اساسی برای رشد هر سازمانی محسوب میگردد، صنعت ...
-
اثر کارآمدی یارانه کالاهای اساسی بر توزیع درآمد: مطالعه موردی استان همدان
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-08-23)هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثرکارآمدی مربوط به اجرای سیاستهای حمایتی دولت و پرداخت یارانه کالاهای اساسی بر توزیع درآمد در بین دهکهای درآمدی استان همدان طی سالهای 1386-1359 است. در این بررسی از دادههای سری زمانی مربوط ...
-
اثرات اقتصادی زنجیره ارزش بر تعاونیهای بازرگانی (مورد مطالعه تعاونیهای شهرستان بیرجند)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-12-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی راهکارهای توسعه زنجیره ارزش در تعاونی های بازرگانی شهرستان بیرجند می باشد. سؤالات و فرضیههای پژوهش بر مبنای مدل پورتر در بسط فعالیتهای زنجیره ارزش است. در مدل پورتر، فعالیتهای سازمان، به دو بخش ...
-
اثرات تسهیلات پرداختی بانک مسکن بر ارزش افزوده بخش مسکن
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2021-05-22)هدف این مطالعه، ارزیابی میزان تأثیر تسهیلات اعطایی بانک مسکن بر ارزشافزوده بخش مسکن در ایران برای دوره زمانی 1373 تا 1396 است. موضوع مورد بررسی هم از لحاظ جایگاه بخش مسکن در اقتصاد ایران و هم از جهت تأثیری که سیاستهای ...
-
اثرات نامتقارن و سرایت تکانه های ارزی بر بازار سهام ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-05-21)هدف اصلی این مقاله، ارزیابی اثرات نامتقارن تکانههای ارزی بر بازده بازار سهام ایران است. بدینمنظور، از مدل همبستگی شرطی پویا و روش APARCH بر اساس دادههای روزانه سالهای 1396:1 - 1402:3 استفاده شد. نتایج نشان داد تکانههای ...
-
ارائه الگوی بازارگرایی برای شرکتهای دانش بنیان ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2022-03-21)هدف پژوهش حاضر، کشف سازهها و ابعاد بازارگرایی به منظور طراحی و معرفی الگوی بومی و رویکرد خاص بازارگرایی برای شرکتهای دانشبنیان ایران است. رهیافت این پژوهش کیفی و از نوع اکتشافی است و شامل مطالعه اسناد و مدارک، مرور ...
-
ارائه الگوی راهکارهای ماندگاری گردشگری با رویکرد کاربردهای فناورانه اینترنت اشیا در شهر کرمانشاه
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2023-09-23)امروزه توسعه صنعت گردشگری و ماندگاری آن تا حد زیادی در گرو استفاده از فناوری اطلاعات و ابزارهای آن از جمله اینترنت اشیا است، در این راستا برای تحقق چشمانداز صنعت گردشگری و رشد در این حوزه، استفاده و وابستگی به فناوری ...
-
ارائه الگوی عملیاتی جهت انجام بازاریابی ممتیکی در سازمانها
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-02-20)کلمه ممتیک از ممیک به معنای تقلید مشتق شده است. بر اساس علم ممتیک، نگرشها، رفتارها، افکار و باورها میتوانند همانند ویروسها از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. مم یک ایده، فکر و یا مفهوم است که میتواند از طریق ذهنها انتقال ...
-
ارائه الگوی مفهومی از آمیخته کالایی فرش دستباف ایران برای سنجش تغییرات تقاضا در بازارها
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-10-22)موفقیت محصول در بازار هدف از طریق ترکیب اثربخش آمیخته بازاریابی ممکن است. آمیخته بازاریابی، جزء لاینفک استراتژی بازاریابی است. استراتژی بازاریابی موفق، حول دو عنصر اصلی محصولات و بازارها می گردد. آمیخته بازاریابی، مجموعه ...
-
ارائه الگویی برای تبیین چالشهای جهانی شدن
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2013-10-23)رفاه، امنیت و آینده همه مردم و ملل به طرز تفکیک ناپذیری به مسایل جهانی شدن گره خورده است و این مورد از جنبههای گوناگون قابل بررسی است: از لحاظ اشکال پول در جهان، شبکههای جهانی غذا و اندوخته مواد خام، همچنین از نظر مشاغل ...
-
ارائه روشی برای تعیین فهرست کالاهای حساس در مذاکرات تجاری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2014-11-22)بحث کالاهای حساس سابقه نسبتا قدیمی در ادوار مذاکراتی wto دارد. معمولا کشورها در مذاکرات تجاری و به هنگام دادن امتیازات مختلف از جمله کاهش تعرفهها و موانع تعرفهای و افزایش دسترسی به بازار برای طرف تجاری خود ملاحظاتی را ...
-
ارائه مدل بازاریابی چابک در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط با رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد (مطالعه موردی شرکت های کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-11-21)هدف این پژوهش ارائه مدل بازاریابی چابک در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط با رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد میباشد. در این راستا، رویکرد تحقیق آمیخته (کیفی و کمی) پیادهسازی شده است. در فاز اول، مدل نظری بازاریابی چابک ...
-
ارائه مدل برندسازی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط در صنعت شیرآلات بهداشتی به روش نظریه بنیادی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2015-08-23)مسئله اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای برندسازی بنگاههای کوچک و متوسط در صنعت شیرآلات بهداشتی با توجه به ویژگیهای منحصربهفرد ایرانی است. با توجه به این موضوع که در این حوزه مدلی جامع در ادبیات پژوهشی وجود ندارد، در این ...
-
ارائه مدل تحلیل پوششی دادهها (DEA) شبکهای رابطهای برای ارزیابی کارایی و بهرهوری سیستم بانکی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2021-11-22)با توجه به نقش مهم بانکها در توسعه کشور و همچنین تعداد شعب آن، ارزیابی بهرهوری شعب بانک از اهمیت ویژهای برخوردار است. تحلیل پوششی دادهها یکی از ابزارهای مفید در زمینه ارزیابی بهرهوری است. بههمین خاطر در این تحقیق ...
-
ارائه مدل مسئولیت اجتماعی شرکتها در حوزه بازاریابی سبز با تاکید بر وابستگی به برند از نگاه مصرفکنندگان محصولات ارگانیک با رویکرد دادهبنیاد
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2023-03-21)نمایش مسئولیت اجتماعی در فعالیتهای تجاری شرکتها برای پیشبرد اهداف اجتماعی و تجاری بهطور توامان ارزشمند میباشد که بازاریابی سبز محصولات ارگانیک انعکاسی از آن میباشد. مطالعه با هدف ارائه مدل مسئولیت اجتماعی شرکتها در ...
-
ارائه مدل پیشایندهای مورد نیاز ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان و تعهد کارکنان به برند در صنعت هتلداری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-12-21)امروزه، مفهوم ارزش ویژهی برند که قبلاً درک آن دشوار به نظر می-رسید، نظر دانشگاهیان و کارآموزان را به خود جلب کرده است. تعهد کارمندان نسبت به برند، پیشنیازی برای ارزش ویژه برند بر مبنای کارمند میباشد. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از نظر ...
-
ارائه چارچوبی برای شایستگی مدیران فروش
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2024-01-21)فروش از اساسیترین فرایندهای شرکتها است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و شاخصهای اصلی مورد نیاز مدیران فروش و اولویتبندی آنها میباشد که در نهایت، چارچوبی برای شایستگی مدیران فروش ارائه مینماید. این پژوهش از نظر ...
-
ارائه چارچوبی برای شناسایی پیشرانهای موثر روی آینده روشهای تامین مالی در صنعت نفت ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2023-03-21)هدف: صنعت نفت یکی از حوزههای پیشران و کلیدی در اقتصاد ایران و جهان است. سالانه در این صنعت، پروژههای بسیاری، تعریف و اجرا میشوند. بدون تامین مالی مناسب و استفاده از روشهای تامین مالی کارآمد، موفقیت این صنعت برای اکتشاف، ...



