اثر فروشگرایی و مشتریگرایی بر کیفیت رابطه با مشتری و حفظ مشتری در حوزه خدمات بانکی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق اثر رفتارهای فروش شامل مشتریگرایی یا فروشگرایی بر سازههای کیفیت رابطهمند شامل رضایت، تعهد و اعتماد و حفظ مشتری در حوزه خدمات بانکی مورد کاووش قرار میگیرد. بهطورکلی هدف از این تحقیق پاسخ به این سوال است که مشتریگرایی در مقایسه با فروشگرایی تا چه میزان میتواند بر کیفیت رابطه با مشتری و حفظ مشتری موثر واقع شود؟ روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی است. فرآیند این تحقیق بدینگونه است که با استفاده از ادبیات موجود فرضیهها تدوین میشوند، سپس با دادههایی که از مشتریان بانک سپه گردآوری شده است مورد آزمون قرار میگیرند و در نهایت تحلیل میگردند. نتایج تحلیل نشان میدهد که: الف) در پیشبینی میزان سطح کیفیت رابطه با مشتریان رویکرد فروشگرایی است که اثر منفی، قدرتمند و معنیداری بر روی متغیرهای رضایت، اعتماد و تعهد مشتریان، دارد. ب) در پیشبینی متغیر حفظ و نگهداری مشتری دو متغیر رضایت و تعهد قدرت پیشبینی دارند و هرگونه تبیینکننده مثبت بر روی این دو متغیر سبب ارتقای حفظ مشتری میشود. اگرچه نمونه گرفته شده (مشتریان بانک سپه) برای نشان دادن خدمات مالی در ایران بود؛ ولی ممکن است نتیجه برای خدمات مالی، کشورهای دیگر، یا حتی بانکهای دیگر متفاوت باشد. ضمنا شاید با روشهای دیگر مثل روشهای تجربی به نتایج تحقیق اتکای بیشتری حاصل شود.
کلید واژگان
فروشگراییمشتریگرایی
رابطهمندی با مشتری
حفظ مشتری
خدمات بانک
کارکنان فروش
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیشاپا
2252-01042383-2991
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک)
پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2010-01-21)در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمانها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی میدانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان، در گرو جلب رضایت مشتریان ...
-
تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد
پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت میباشد که ...
-
بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی
حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر میباشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...




