• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 4, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    561.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله، نتایج بررسی رابطه علّی بین مدیریت منابع انسانی (HRM) و عملکرد سازمانی در ستاد شرکت سایپاپرس ارائه شده است. مدل مورد مطالعه تحقیق، الگوی روابط بین استراتژی­های کسب‌وکار، سیاست­های منابع انسانی، نتایج سیاست­های HRM و عملکرد سازمانی را مورد آزمون قرار می­دهد. جامعه آماری شامل کارکنان دارای مدرک تحصیلی لیسانس است که تعداد 139 نفر از آنان به‌صورت تصادفی انتخاب و در تحقیق مشارکت داده شدند. پرسشنامه متضمن 40 سوال است که متغیرهای اصلی تحقیق را سنجش می­کند. روایی و پایایی پرسشنامه در حد بسیار خوب ارزیابی شد و داده­های به­دست­آمده با نر­افزارهای SPSS و LISREL مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد کلیّت مدل ارائه شده قابل تایید است و پنج فرضیه مطرح­شده تحقیق به­صورت زیر تایید می­شوند: 1. بین استراتژی­های بازرگانی و سیاست­های HRM رابطه معناداری وجود دارد. 2. بین سیاست­های HRM و دستاورد طرح­های HRM رابطه معناداری وجود دارد. 3. بین دستاورد طرح­های HRM و عملکرد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. 4. بین سیاست­های HRM و عملکرد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. 5. بهبود دستاورد طرح­های HRM تعدیل­کننده رابطه بین سیاست­های HRM و عملکرد سازمانی است.      کاتو و بودوار (2010) نیز با ارزیابی مدلی مشابه مدل تحقیق حاضر به این نتیجه رسیدند که مدیریت منابع انسانی از سیاست­های بازرگانی تاثیر می­پذیرد و متعاقبا بر عملکرد سازمانی تاثیرگذار است. نتایج این تحقیق با تحقیقات پورسل و هاچینسون (2007)، لی پارک و همکاران (۲۰۰۶)و نصرالهی (1388) نیز همسو بوده است.
    کلید واژگان
    مدیریت منابع انسانی
    سیاست­های HRM
    استراتژی­های بازرگانی
    ارزیابی عملکرد

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_525667.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/413131

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب