• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 5, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه‌یی بر مبنای رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها و ارائه مسیر توسعه برای شرکت‌های ناکارا

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    598.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    صنعت بیمه به‌عنوان یک بخش خدماتی، نقش جبرانی و حفاظتی مهمی در اقتصاد هر کشور دارد، به‌طوری‌که عملیات موفقیت‌آمیز این صنعت، انگیزه و محرکی را برای دیگر صنایع اقتصاد و توسعه آن­ها ایجاد می‌کند. این صنعت در تجارت داخلی و خارجی، اعتبار و اهمیت خاصی دارد و ارزیابی شرکت‌های بیمه علاوه بر آگاهی دادن به ذی‌نفعان پویایی صنعت و توسعه پایدار و متوازن جامعه را موجب می­شود. امروزه اهمیت فزاینده رقابت جهانی و بخش خدمات، نیاز به انتخاب روش در ارزیابی عملکرد را افزایش داده است؛ و مانند گذشته در ارزیابی عملکرد تنها بازده مالی شرکت موردبررسی قرار نمی‌گیرد و برای ارزیابی عملکرد باید تکنیک‌های انتخاب شوند که در بررسی ساختارهای سازمانی و فرآیندها توان بالایی دارند و نتایج آن‌ها قابل دفاع بیشتری دارد. هدف این مقاله، ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه‌یی در سال 1390 با استفاده از تلفیق دو روش "کارت امتیاز متوازن" و "تحلیل پوششی داده­ها" است. این پژوهش کاربردی به‌عنوان یک مطالعه موردی شامل روش ارزیابی مبتنی بر مدل‌سازی در فضای مجرد است. شرکت‌های بیمه‌یی با رشته فعالیت: همه‌ رشته‌های بیمه و حوزه فعالیت: سرزمین اصلی به‌عنوان جامعه پژوهش انتخاب شدند. شاخص‌هایی بر اساس تفکر کارت امتیازی متوازن انتخاب و ارزیابی داده­ها با تکنیک تحلیل پوششی صورت گرفت؛ به‌منظور ارائه مسیر توسعه شرکت‌های ناکارا، به خوشه‌بندی این شرکت‌ها در هر وجه پرداخته شد و برای سطح اول کارایی نیز واحد مرجع معرفی گردید. بنا به یافته­ های این پژوهش، در سال 1390 هیچ‌یک از شرکت‌های بیمه‌یی در هر چهار منظر کارت امتیازی متوازن کارا شناخته نشدند. اگرچه برخی شرکت‌ها در چندین منظر در سطح اول کارا شناخته شدند، اما در چارچوب دیدگاه کارت امتیازی متوازن، نمی‌توان این واحدها را به‌عنوان واحدی کارا برشمرد. برخی از شرکت‌ها در هیچ‌یک از چهار منظر کارا شناخته نشدند. درنتیجه توجه به مسأله پژوهش و مسیر ارائه‌شده برای شرکت‌های بیمه‌یی می‌تواند در بلندمدت عامل توسعه و افزایش کارایی در این شرکت‌ها باشد.  
    کلید واژگان
    کارت امتیازی متوازن
    تحلیل پوششی داده‌ها
    شرکت‌های بیمه

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2013-04-21
    1392-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_525660.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/413125

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب