بررسی وضعیت کانال های بازاریابی در صنعت بیمه با به کارگیری تکنیک های ANP و DEA
(ندگان)پدیدآور
سردار, سهیلاپاپی, صدیقهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف مقایسه کارایی کانالهای مستقیم وغیرمستقیم بازاریابی بیمه در ایرانانجام شده است. پس از بررسی مطالعات انجامشده پیشین، متغیرهای تحقیق تعیین شدند. برای ارزیابی کارایی کانالهای بازاریابی از تلفیق روش فرایند تحلیل شبکهیی ANPو تحلیل پوشش دادهها DEA و از مدل CCR جهت سنجش کارایی عملیاتی واحدهای تصمیمگیری استفاده شده است. روش تحقیق براساس هدف، کاربردی و براساس نحوه گردآوری دادهها توصیفی است. جامعه آماری تحقیق کلیه شرکتهای بیمه که در سال1390در ایران فعالیت داشتهاند میباشد. درابتدا پرسشنامه تحقیق بین مدیران ارشد شرکتهای بیمه توزیع شده و سپس بااستفاده از فرایند تحلیل شبکهیی وزن متغیرها تعیین شد. بعد از نرمالیزه کردن دادهها با استفاده از تحلیل پوشش دادهها نتیجه تحقیق حاکی از این مطلب شد که کارایی کانال غیرمستقیم بیشتر از کارایی کانال مستقیم بازاریابی بیمه در ایران است.
کلید واژگان
بازاریابیبیمه
کارایی
کانال مستقیم
کانال غیرمستقیم
DEA
ANP
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران شمال
شاپا
2252-01042383-2991




