• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 6, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 6, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم

    (ندگان)پدیدآور
    نوربخش, سیدکامرانشفیعی, بهاره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    607.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سینما به‌عنوان هنری جذاب و پرمخاطب، چنانچه موردحمایت جدی مدیران کشور قرار گیرد می‌تواند بسیار درآمدزا باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش و اولویت‌بندی «عناصر آمیخته پیشبرد» بر افزایش فروش گیشه‌ای فیلم‌های سینمایی است که عوامل آن عبارت‌اند از: تبلیغات و آگهی؛ فروش شخصی؛ بازاریابی مستقیم؛ روابط عمومی و پیشبرد فروش در افزایش فروش گیشه‌ای فیلم‌های سینمایی. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و ماهیت و روش آن توصیفی است. جامعه پژوهش تماشاگران فیلم‌های سینمایی سینماهای تهران در بازه زمانی بهار 94 است. با توجه به جامعه آماری، نمونه برآورد‌شده شامل 384 نفر است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه بود و سایر داده‌ها از طریق مرور مبانی نظری، مطالعات سایر پژوهشگران و اینترنت جمع‌آوری شد. در این پژوهش برای بررسی و تحلیل داده‌ها از روش آمار توصیفی برای دسته‌بندی و تنظیم اطلاعات خام، جدول‌های فراوانی، درصدها، نمودارهای فراوانی متغیرهای پژوهش و برای آمار استنباطی از آزمون‌های میانگین، تی تک‌نمونه‌ای استفاده شده است. با توجه به نتایج، روابط عمومی بیشترین تأثیر را در افزایش فروش فیلم‌های سینمایی دارد و سایر عناصر به‌ترتیب پیشبرد فروش، تبلیغات و آگهی، فروش شخصی رتبه دوم تا چهارم و بازاریابی مستقیم رتبه پنجم (کمترین تأثیر) را به خود اختصاص داده است.
    کلید واژگان
    آمیخته پیشبرد
    گیشه
    فیلم سینمایی

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار ، دانشکده مدیریت ، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_525587.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/413088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب