نقش نوآوری در تدوین استراتژی در صنایع بزرگ (مطالعه موردی: شرکت پارس خودرو)
(ندگان)پدیدآور
گل زاده, محمدجوادعدالتیان شهریاری, جمشیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش بهبررسی عوامل مؤثر تاثیر نوآوری بر تدوین استراتژی سازمان پرداخته و همچنین روابط بین این عوامل را مورد مطالعه قرار میدهد. در واقع مدل مفهومی پژوهش بهطور مشخصی در پی بررسی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی سازمان است. جامعه آماری شامل کارمندان شرکت پارس خودرو است. پاسخدهندگان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند و دادههای مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه از میان پاسخدهندگان بهدست آمد. از مجموع 350 پرسشنامه توزیعشده، 265 پرسشنامه برای تجزیهوتحلیل نهایی مورد استفاده قرار گرفتند. مدل معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرمافزار ایموس برای بررسی روابط میان سازههای این پژوهش بهکار گرفته شد. یافتههای پژوهش بیان میدارند که نوآوری سازمانی تأثیر مستقیمی بر تدوین استراتژی سازمان دارد.
کلید واژگان
موفقیت استراتژی سازماننوآوری سازمانی
معادلات ساختاری
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
شاپا
2252-01042383-2991




