نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاخوان قالیباف, مهدیهfa_IR
dc.contributor.authorنایب زاده, شهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:59:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:59:11Z
dc.date.available1399-07-09T11:59:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:59:11Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-08en_US
dc.date.submitted1395-06-18fa_IR
dc.identifier.citationاخوان قالیباف, مهدیه, نایب زاده, شهناز. (1396). بررسی تأثیر خودکارآمدی و نگرش کارکنان بر رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی آنان. مدیریت کسب و کار, 9(33), 113-133.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_537999.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/413015
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر خودکارآمدی و نگرش کارکنان بر رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی آنان است. با استفاده از متغیر خودکارآمدی به‌عنوان متغیر مستقل، متغیرهای رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی به‌عنوان متغیر وابسته و متغیرهای اعتماد، حمایت سازمانی دریافتی و تعهد احساسی به سازمان به‌عنوان متغیر میانجی، مدل تحقیق شکل گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیق همبستگی است که با به‌کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد‌نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان «دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد» هستند و برای نمونه‌گیری از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران استفاده شده و تعداد 120 نمونه قابل‌قبول جمع‌آوری شد. بررسی و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی، جداول فراوانی و نمودارهای دایره‌ای و میله‌ای و آزمون t یک‌نمونه‌ای انجام شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS18 بررسی و تحلیل شد و تأیید روابط بین متغیر‌ها و عوامل از طریق تحلیل عاملی تأییدی و تکنیک مدل‌سازی PLS با استفاده از نرم‌افزار PLS2 Smart صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد بین متغیر خودکارآمدی با متغیر‌های تعهد احساسی به سازمان، اعتماد، رضایت شغلی و حمایت سازمانی دریافتی و بین متغیر‌های حمایت سازمانی دریافتی و اعتماد با متغیر رضایت شغلی و بین متغیرهای تعهد احساسی به سازمان و رضایت شغلی با متغیر رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت معناداری وجود دارد؛ همچنین رابطه معناداری بین تعهد احساسی به سازمان با رضایت شغلی و بین اعتماد و حمایت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent9660
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectتعهد احساسی به سازمانfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectحمایت سازمانی دریافتیfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر خودکارآمدی و نگرش کارکنان بر رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی – تولید، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، گروه مدیریت، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، گروه مدیریت، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue33
dc.citation.spage113
dc.citation.epage133


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد